Dárkové sady koření

Život ženy se syndromem polycystických vaječníků (PCO)

21. leden 2015, 10:08

Syndrom polycystických vaječníků je onemocnění, při němž vajíčka sice zrají, ale obvykle se neuvolní, takže není možné, aby byly oplodněna a žena je v různé míře neplodná. Tímto syndromem trpí podle odhadů 5 – 10% žen. Cílem poslední studie bylo zjistit, jaké mají ženy mající toto onemocnění obavy a jak zasáhlo do jejich života. Zde vám přinášíme některé z nich.

Protože tato studie německých vědců zkoumala vliv na mladé ženy mezi 18 a 23 lety, jsou jejich obavy hlavně z budoucnosti. Většina z nich se obává onemocnění, které se vyskytují ve zvýšené míře u pacientek, které syndrom polycystických ovarií mají. Patří mezi ně cukrovka nebo kardiovaskulární onemocnění – například srdeční infarkt.

Mám PCO – budu moct mít miminko?
Největší množství obav ale vyplývalo z touhy pořídit si potomka. A to nejenom z vlastních fyzických obtíží a návštěv center reprodukční medicíny, ale i z reakce partnera a z toho, zda by jejich vztah byl schopen ustát problémy, které jsou s tím spojené. Navíc se na tento syndrom přichází často později – ve chvíli, kdy je ženě okolo třiceti. V tuto dobu už mohou být přítomny další omezení – například vejcovody zúžené po zánětech a podobně. Touha po dítěti ale s neúspěšnými pokusy stále roste, a tak nastává frustrace nejen ženy, ale i jejího partnera.

Zajímavé ovšem je srovnání obav mladších žen, které se na mateřství teprve chystají, se ženami, které děti již mají. Ukázalo se, že mladé ženy mají mnohem vyšší obavy než byly nakonec skutečné zkušenosti žen, které se syndromem polycystických vaječníků prošly přípravou na těhotenství.

Máte s tímto onemocněním zkušenost? Podělte se s námi v diskuzi

To, že je onemocnění zjištěno později může souviset i užívání antikoncepce. Díky hormonům, které jsou v ní obsažené, jsou hladiny hormonů v těle ženy určené na daných hladinách. Po jejím vysazení hormony nejsou ale do těla dodávány a syndrom se může náhle objevit, protože tělo si již své pochody – tedy zrání a uvolnění vajíčka, reguluje samo.

Růst chloupků a přibývání na váze
Další příznaky, které pacientky často limitují, jsou problémy vyplývající z hormonální nerovnováhy – přibývání na váze nebo zvýšený růst chloupků – tzv. hirsutismus. S tím pak souvisí nepříjemnosti, které žena podstupuje, aby se sebou byla spokojena. Mnohdy ženy popisují i pocit méněcennosti – přestože jsou ochotny svůj život podřídit tomu, aby měly dítě nebo vypadaly podle svých představ, nedaří se jim to tak, jak by chtěly. Ve většině případů účastnice studie ale poznamenaly, že jim pomohla úprava stravovacích návyků, omezení konzumace alkoholu nebo odstraňování chloupků k tomu, aby se cítily lépe.

Jak se s onemocněním vyrovnat?
Ženy také poznamenávají, že nejlepším pomocníkem pro to, aby se s onemocněním vyrovnaly byl dostatek informací. Ty zjistily především na internetu. Útěchu pak většina nalezla právě u stejně postižených žen a to překvapivě opět na internetu. Pokud pak podporu hledaly u svých blízkých, našly ji většinou ve své matce.

Pokud je toto onemocnění diagnostikováno, je možné několik způsobů léčby. A to nejen fyzických příznaků, ale i možnosti otěhotnět. Pokud se tedy páru nedaří ani rok po začátku snažení, je vhodné obrátit se na lékaře, aby zjistili, zda se nejedná právě o tento syndrom.

Diskuze

Majka 21. leden 2012, 11:42

Tento syndrom mám, ale žádné příznaky nemám. Teda kromě toho, že jsem nemohla tři roky otěhotnět. Bylo mi doporučeno, abych zhubla. Občas jsem ovulaci ale měla, a tak se mi teď narodil krásný Tomášek :)

marta 25. duben 2012, 09:23

Ahoj ,
lékař mi sdělil , že mám tento syndrom, ani jsem netušila, že je to tak vážné, prezentoval mi to jako banalitu. 2x jsem otěhotněla přirozeně. Poprvé to špatně dopadlo, miminko mělo genetickou vadu, napodruhé to delší dobu nešlo , ale zadařilo se po hormonální léčbě, máme 7-letého šikovného kluka. Je fakt, že mám problémy s nežádoucími chloupky a pokud bych nebrala hormon.antikoncepci, tak můj menstruační cyklus je velmi nevyzpytatelný - 1x za 50-60 dní atd. Trpím hormonálními migrénami,ale to nevím zda je s tím spojeno. Váhu si musím hodně hlídat - ale to mě nikdy nenapadlo, že by bylo s tímto syndromem spojeno, ale teď už vím, že se na to můžu vymlouvat. Takže bych to shrnula, pokud není nic horšího tak to celkem jde. ahoj Marta

Eva 24. květen 2013, 22:01

Ahoj, i ja jsem bohuzel dalsi v rade s touto diagnozou, po vysazeni antikoncepce me zacalo trapit akne, nepravidelna menstruace a kdyz jsem si nasla treti chlup na obliceji tak jsem zpanikarila začala jsem aktivně hledat pomoc kterou jsem diky bohu nasla Femigard + nosifol vitamínová a bylinková terapie nemůžu si vynachválit femigard skvele vyrovnava hladinu hormonů prestali mi padat vlasy, akne zmizelo a nosifol je užasná věc na vyvolani menstruace doporučuju hodně zdaru E.

Hanka 31. srpen 2013, 12:39

Ahoj.. doktorka mi zjistila co už před rokem teď chceme mimčo a nejde to ... mám maximální dávky estrofemu ..clostylbergytu a pořád nic... užsem z toho zoufalá .. máme na to jen do prosince pak mě čeká IVF :-( nete někdo o nějaké radě co omezit třeba v jídle apod... ? Díky H.

Mimi 4. říjen 2013, 23:08

Ahoj taky mi zjistil lékař tenhle syndrom a mě hned valí na operaci tak snad mi to pomůže a ne uškodí :-) .... Kdyby měl někdo zkušenosti tak se ozvěte ;). papa

Monika 4. listopad 2013, 16:55

Ahoj,já se se syndromem PCO léčím už 9 let, k tomu se mi postupně přidala hypothyreoza, vyšší tlak a cukrovka. přibrala jsem cca 35kg za tu dobu, mám za sebou 5 IVF a stále nic....
Jedno velké štěstí však mám, mám holčičku, která se nám před 10 lety povedla ve druhém MS cyklu, od porodu mám nepravidelnou MS až vůbec žádnou. Nevím, jak zhubnout? omezuji se v jídle, jím méně a často, cvičím, hodně chodím a mám pomalu metrák :(
Poradí mi někdo? prosím...

Crish 17. listopad 2013, 22:58

Ahoj, u každého to fungovat nebude, ale dostat pod kontrolu tenhle syndrom jde u některých žen stravou s nízkým podílem sacharidů, suplementací hořčíkem a také čajem z lékořice. U té lékořice ale pozor a raději konzultovat s lékařem, není možné pít ji dlouhodobě a škodí lidem s vysokým tlakem. Já beru hořčík vyšší dávku stále, nejím stravu s vysokým obsahem sacharidů a lékořicový čaj piji vždy první 2 týdny cyklu. Cyklus se mi tedy díky tomu srovnal 28-35, což je u mě zázrak (před tím klidně MS jen 4x do roka) a příznaky, které jsou s PCOS spojené skoro nemám, třeba by to někomu z vás mohlo pomoci taky. Jediný rozdíl u mě tedy ale je, že já se nechystám zatím otěhotnět.

Petisek 18. listopad 2013, 14:06

Ahojda,já mám také PCO,snažíme se přes rok,beru Utrogestan,také jsem brala Clostilbegit,ale nic.Jednou za uherský rok mám ovulaci, ale jinak nic. Je fakt,že mám nadváhu,zhubnout se snažím,snad se mi to podaří...

Monika 18. listopad 2013, 16:18

Ahojda, děkuji za radu po lékořicovém čaji se hned zítra pokouknu, neslyšela jsem o něm, jééé kéž by se mi cyklus alespoň upravil a ten hořčík předepisuje lékař? ještě jsem slyšela co si o vitamínu B, že je prý dobrý brát, tak nevím? Každopádně, díky moc :)

Crish 18. listopad 2013, 16:35

Hořčík předepíše samozřejmě i lékař, ale je samozřejmě dostupný i bez předpisu. A pozor na ty sacharidy!!! Jejich přemíra je skutečně, alespoň u mě, to největší zlo. Cyklus se mi nahodil během jednoho měsíce, kdy jsem nasadila všechny tyhle metody. Ty první týdny, protože jsem potřebovala i zhubnout jsem držela CKD, která právě srovná reakci těla na cukr, což byl u mě nejspíš ten problém, který mi syndrom způsobil. Do půl roku jsem byla hubená, s normálním cyklusem a dle gynekoložky bez jakýchkoliv příznaků PCOS. Do souvislosti s těmi mými opatřeními to ale ona nedávala, ne každý doktor je nakloněný "alternativním" metodám, ale co - mně to pomohlo. :)

Monika 18. listopad 2013, 17:08

To je bomba, gratuluji a prosím tě, kolik mg toho hořčíku jsi teda brala? a co je to za CKDietu? to je ta ketonová dieta, nebo něco jiného? nemám ji načtenou, jen jsem slyšela, že něco podobného existuje? jinak pro alternativní medicínu jsem všemi deseti :)

Crish 18. listopad 2013, 17:16

Děkuji moc, tenhle syndrom mi děsně zkomplikoval život, měla jsem snad všechny příznaky a hlavně moje váha raketově stoupala směrem nahoru a nešlo s tím vůbec nic dělat, když jsem měla o víc jak 25 kg nahoře, tak už jsem věděla, že mám skutečně problém. Takhle jsem to zabrzdila a zhubla. CKD je ketogenní dieta, normálně ji drží pánové, kteří chtějí mít pěknou svalnatou postavu, ale funguje to i na holky, akorát nebudeš vypadat jako Rambo. :)Toho hořčíku beru 4 tablety. V jedné tabletě je 0,500 g magnesia.

Monika 18. listopad 2013, 17:31

Aha, Mg zakoupím a vyzkouším a dietu si musím načíst, vůbec nevím, jak se co užívá, co jíst a nejíst, ale ještě, že je internet :) já mám nahoře 35Kg :(

Crish 18. listopad 2013, 17:41

No, to je ten největší problém u pcos, váha roste a čím víc vážíš, tím víc se ten syndrom prohlubuje. O pár příspěvků výše jsem četla, že trpíš na cukrovku a štítnou žlázu, tedy jestli jsi to byla ty. Postupuj prosím opatrně, ať si neublížíš.

Monika 18. listopad 2013, 17:49

JJ jsem to já, řekla bych, že je vše následek PCO, všude u doktorů jsem slýchala, že jsem "vyžraná", že kdybych se necpala, tak netloustnu, no byla to muka, každá návštěva lékaře, bylo pro mne utrpením :( a stále jsem přibývala na váze a nevěděla proč? Večer se mrknu na net a něco si o té dietě najdu :) Taky bych chtěla být taková šikulka, jak jsi ty a vyhrát nad tím :)ale nikdy nikdo mě nepomohl nasměrovat.

Monika 18. listopad 2013, 17:58

Teď jsem načetla, že to je hodně podobné jaké si Dukanově dietě, ráno ke snídaní vajíčka na anglické slanině? to zní pro mě děsně, je to tak? máš někde prosím nějaký stažený jídelníček?

Crish 18. listopad 2013, 21:16

Ne ne, nemám, já brala to stravování dost intuitivně. Dukanově dietě je to hodně podobné, to máš pravdu. Možná pro začátek, aby to pro tvoje tělo nebyl takový šok, zkusila bych právě tuto dietu, je mírnější a zdravější než CKD. Nebo dobrá je kniha a stravování podle Ulricha Strunze - Spalte tuky zdravě, ta pracuje taky s tímhle principem - normalizováním reakce těla na cukr, mám ji doma a některé recepty z ní jsem si docela oblíbila, dá se stáhnout i na netu.

anežka 22. listopad 2013, 18:55

Ahojte děvčata, jsem velmi ráda, že jsem narazila na tuto diskusi, jsem matka dvou dcer už dospělých. Zrovna před 2 dny jsem se dozvěděla, že má mladší dcera 31 let má také PCO, v lednu přišla o miminko a nejspíš z tohoto důvodu. Obrečela jsem to jako každá máma, ale budu ji pomáhat se tím poprat a vám moc děkuji za informace k této nemoci, jsem ráda, že jste pozitivní v myšlení a přístupu, za našeho mládí takové nemoci snad ani nebyli.Jinak pokud dovolíte dám také jednu radu, hodně,hodně, hodně vitamínů C,B,E,A,D a minerálů, ale ne kupovat zeleninu a ovoce v marketech, ale od drobných pěstitelů, kteří nepoužívají pesticidy nebo jen v malé míře.V marketové zelenině nic není jen jedy a ty musíte z těla vyhnat vitamíny, posílit imunitní systém a ten si s tím poradí pak sám.Z toho co jíme, pijeme a dýcháme jsme jedovatí všichni. Všem vám držím palce a snad se brzy dočkám zdravého vnoučátka .D.

Monika 22. listopad 2013, 19:11

Anežko, moc díky a též držím dcerce palečky. Sama vím, jak je to bolestivé o Bobíska přijít, tak ať je brzy dobře a napíšeš nám sem jen samá pozitiva :)

Lenny 11. prosinec 2013, 14:36

Ahoj holky, také mám PCO, antikoncepci mi v pubertě MUDr. nasadila na úpravu nepravidelné MS, v té době jsem netušila, že nějaký syndrom mám, po letech užívání jsem HA vysadila a začaly se u mě začaly objevovat typické příznaky - akné, přibírání na váze, ačkoliv jsem se stejně stravovala jako předtím a velké bolesti břicha. Myslela jsem, že to mám rozhozené dlouholetým užívání HA, ale pak jsem našla super gynekologa a ten mi vše vysvětlil, HA je pro mě naopak lékem a drží mi ty správné hodnoty hormonů a až budeme chtít mimčo, tak vysadím a nejvyšší šance na otěhotnění je prý do čtvrt roku, než se mi zase hormony rozházej, pokud se nezadaří, tak se zase nasadí na půl roku HA na srovnání hormonálních hladin. Ovulaci nastimulují uměle. Tak hodně štěstí všem, zvládneme to! ;)

anežka 11. prosinec 2013, 16:19

Moc vám držím palečky a je mi vás děvčata některých opravdu líto, ale jak píše Lenny myslet pozitivně a hlavu vzhůru zvládnete to. Hodně štěstí Anežka-

Crish 11. prosinec 2013, 22:36

Pokud byste s PCOS chtěly něco dělat, pro začátek bych Vám všem doporučila zkusit na pár týdnů bezlepkovou dietu. V Čechách se o tom sice moc nemluví, ale v zahraničí se už ví o tom, že lepek může mít přímou souvislost s pcos. Kdo umíte anglicky, zkuste se zeptat strýčka G. Vzhledem k mým výsledkům s CKD - viz výše, na tom něco nejspíš bude...je to jen další možnost a pokud by to fungovalo, tak je to určitě lepší a méně škodlivý postup, než cpát to sebe antiko a následně další léky. Ostatně já tak funguju vlastně taky, hlídám si sacharidy jako takové a lepek omezuji úplně automaticky, právě kvůli velkému množství sacharidů, i když ne zase úplně asketicky a pcos se u mě v současnosti neprojevuje, i když jsem se s ním něco natrápila.

Lenny 12. prosinec 2013, 15:22

To je zajímavé, Crish,je fakt, že se cpe hodně peněz do umělého oplodnění, ale výzkum PCOS pokulhává, po úpravě stravy se u tebe metabolismus vaječníků ustálil?
Z rozhoz hormonů mám největší obavy, protože s PCOS si tělo správnou hladinu neudrží a bez substituce zase snad hrozí rakovina dělohy a jiné neduhy (kvůli vyšší hladině testosteronu)...každopádně příbalový leták HA je také tučný:)

Lenny 12. prosinec 2013, 15:22

To je zajímavé, Crish,je fakt, že se cpe hodně peněz do umělého oplodnění, ale výzkum PCOS pokulhává, po úpravě stravy se u tebe metabolismus vaječníků ustálil?
Z rozhoz hormonů mám největší obavy, protože s PCOS si tělo správnou hladinu neudrží a bez substituce zase snad hrozí rakovina dělohy a jiné neduhy (kvůli vyšší hladině testosteronu)...každopádně příbalový leták HA je také tučný:)

Lenny 12. prosinec 2013, 15:22

To je zajímavé, Crish,je fakt, že se cpe hodně peněz do umělého oplodnění, ale výzkum PCOS pokulhává, po úpravě stravy se u tebe metabolismus vaječníků ustálil?
Z rozhoz hormonů mám největší obavy, protože s PCOS si tělo správnou hladinu neudrží a bez substituce zase snad hrozí rakovina dělohy a jiné neduhy (kvůli vyšší hladině testosteronu)...každopádně příbalový leták HA je také tučný:)

Lenny 12. prosinec 2013, 15:22

To je zajímavé, Crish,je fakt, že se cpe hodně peněz do umělého oplodnění, ale výzkum PCOS pokulhává, po úpravě stravy se u tebe metabolismus vaječníků ustálil?
Z rozhoz hormonů mám největší obavy, protože s PCOS si tělo správnou hladinu neudrží a bez substituce zase snad hrozí rakovina dělohy a jiné neduhy (kvůli vyšší hladině testosteronu)...každopádně příbalový leták HA je také tučný:)

Lenny 12. prosinec 2013, 15:22

To je zajímavé, Crish,je fakt, že se cpe hodně peněz do umělého oplodnění, ale výzkum PCOS pokulhává, po úpravě stravy se u tebe metabolismus vaječníků ustálil?
Z rozhoz hormonů mám největší obavy, protože s PCOS si tělo správnou hladinu neudrží a bez substituce zase snad hrozí rakovina dělohy a jiné neduhy (kvůli vyšší hladině testosteronu)...každopádně příbalový leták HA je také tučný:)

Lenny 12. prosinec 2013, 15:26

Moc se omlouvám, že jsem tak zatížila Virtuální nemocnici, vsadit jsem chtěla komentář jen jednou:)

Crish 12. prosinec 2013, 19:27

:) Tedy to je příspěvků. Ano srovnalo a sama jsem na to přicházela postupně, prioritou pro mě bylo zhubnout a že to takto fantasticky u mě funguje i na projevy pcos, tak to jsem zjišťovala vlastně postupně a vzhledem k tomu, že jsem pcos sice u sebe "uspala",ale sklony k němu mám stále, zajímám se dále o příčinu a způsoby ukočírování tohohle prevítu. Vím, že když se s tím nic nedělá, je riziko dalších nemocí nebo potratu, ale mám za to, že ten testosteron jako takový za to nemůže, ten nám ženám vadí spíš z estetických důvodů.

Crish 12. prosinec 2013, 19:34

A ještě doplnění: že je pcos u mě ovlivněný stravou mám vyzkoušené, protože když jsem měla období, kdy jsem měla hodně práce a nějaké stresy a stravu jsem si vůbec nehlídala několik měsíců, tak váha šla nahoru, cyklus do háje, začaly se mi dělat pupínky a padaly mi vlasy, takže tak. Když jsem zase nasadila správné stravování, moje tělo rychle reagovalo a za pár týdnů bylo zase v pořádku, takže u mě je to skutečně tak.

Monča 12. prosinec 2013, 19:41

Crish a co vlastně jíš?

Crish 12. prosinec 2013, 20:00

Mončo, jím vlastně všechno a pokud možno ve velkém množství.:) Jen ne výrobky z mouky, nepiju klasické mléko, trošku se snažím si hlídat i množství u brambor a rýže (ale to spíš kvůli tomu, že jich můžu sníst jakékoliv množství a stále nemám dost. Třeba dneska jsem snědla: k snídani chleba z mandlové mouky s máslem a kvalitní šunkou a zapila to kávou s klasickou smetanou, posvačila jsem hrst ořechů zalitou medem, k obědu jsem měla kuřecí vývar s celestýnskými nudlemi a krůtí minutku s rýžovými nudlemi, svačila jsem zakysanou smetanu s borůvkama a kvalitní čokoládou a teď jsem večeřela zapečenou brokolici s vejcem, sýrem a pršutem. To jídlo se dá poskládat úplně v pohodě, akorát na to musíš mít čas, aby sis to připravila a naplánovala. Takto a hodně podobně jím v týdnu, o víkendu jeden den prasím, jak se mi chce a ten druhý den obědvám nebo večeřím společně s příbuzenstvem také "běžné" jídlo. Už mám vyzkoušené, že pcos se s takovým stravováním nespustí, takže to celkem jde.

Monča 12. prosinec 2013, 20:16

Tý jo, no dobrý od ledna bych ráda začala, protože teď před vánoci bych to nedala, nemá smysl se přesvědčovat, že dala, taky bych ráda vyzkoušela tu ketonovou dietu, o které jsme si psaly výše. Jenom se obávám, že to poleze pěkně do peněz a to bude asi největší kámen úrazu, co? :(

Crish 12. prosinec 2013, 20:34

Ano, do peněz to leze, ale to jenom ty první týdny, kdy je tenhle režim striktní,pak už je to "levnější", já osobně v začátcích hodně sledovala akce na potraviny v letácích, jinak by mě to pravděpodobně skutečně zruinovalo. :) Já zas budu normálně jíst během svátků, ten týden mě nezabije. Moc ti držím palce, aby ti změna režimu pomohla taky a dej o sobě určitě vědět nebo se klidně i ptej, ráda ti poradím!

Monča 12. prosinec 2013, 21:21

Jsi zlato, stále nabírám info a děkujiiii určo se ptát budu :) ještě jednou, díky moc.

Crish 12. prosinec 2013, 21:31

Není vůbec zač, kéž by jen prachobyčejná změna stravování pomohla a hlavně fungovala u každého, tak jako u mě. :)

Monča 12. prosinec 2013, 21:56

to jo a kdyby přinesla vytouženého drobečka, tak by to bylo naprosto úžasný a dokonalý :)

Crish 12. prosinec 2013, 22:00

Jo jo, já vím. Mně tedy zatím stačí, že mám normální cyklus, nepadají mi vlasy, nedělají se mi pupínky a nevypadám jak orangutan, na mimčo se tedy ještě fakt nechystám. :)

Ivi 2. leden 2014, 17:17

Ahoj děvčata,také tímto trpím, zjistili mi to před půl rokem a byla jsem z toho a stále jsem nešťatná. Dítě zatím neřeším, jsem proti chemii, takž žádné hormony si cpát nenechám. Vyhledala jsem léčitelku, nasadila mi byliny a ty piju. Také mi chybí měď, což je s tím spojené(o zvýšeném ochlupení ani nemluvím). Jen mě zaráží, že je to spojené s nadváhou, já to mám obráceně. Když jsem přestala s antikoncepcí, tak jsem zhubla 5kg a je to tak pořád. Mám 62 kg. Začala jsem se i čistit jinak u dalšího léčitele, medituji, cvičím jógu a doufám, že to prostě přijde samo. Doktor mi řekl o laparoskopii, ale to dělají jen pro otěhotnění, ne? Jinak to na správné menstruování vliv asi nemá, že?

Crish 5. leden 2014, 13:15

Já tenhle syndrom chápu jako soubor příčin a příznaků, které jsou proměnlivé. U některých žen zkrátka platí, že čím víc váží, tím horší příznaky mají, u některých žen se zase může projevit pcos proto, že jim vadí lepek, mléko jako takové, strava bohatá na sacharidy, apod. Berte to ale jako alternativní zdůvodnění, nejsem lékař, akorát vím nebo spíš lépe řečeno u mě jsem přišla na to, jak syndrom ivlivnit životním stylem. Teoreticky by to u mě mohl být taky placebo efekt, ale to je mi celkem fuk, protože dokud to funguje a neškodí mi to, budu v tom pokračovat. :)

Nicka 9. leden 2014, 12:37

Ahoj holky, tímto syndromem trpím také, zjistili to až v reprodukčním centru, kde jsem se léčila na neplodnost. Je mi přes 30 a od 15 jsem brala HA kvůli ustálení cyklu, při níž jsem neměla žádné příznaky, ty přišly až s pokusy otěhotnět - chloupky, přibývání na váze (hlavně voda - 15 kg během 1 roku), akné a celý rok zcela bez menzes. Nepomohla ani hormonální stimulace (klostík apod.). Nakonec se mi podařilo otěhotnět po IVM (IVF kvůli vysokým dávkám hormonů a zavodnění u mně nepřicházelo v úvahu),jsem nyní v 29tt, tak už je to nejhorší snad za mnou. Ale po porodu bych chtěla něco udělat se zavodněním a pokusit se o druhé mimi přirozeně. Určitě zkusím nějakou dietu, kterou popisujete, ale nevím, jak moc je použitelná při kojení, nevíte? žijeme s manželem docela zdravě,takže např.bílou mouku nejíme již několik let. Jinak musím potvrdit, že nejlepší je pozitivní myšlení (já jsem do otěhotnění denně min.1 hod cvičila nějaké kardio a běh, což je super k vyplavování tzv.hormonu štěstí). Po porodu bych chtěla chodit do poradny zdravé výživy Petra Havlíčka (Jste to, co jíte), se kterým jsem četla rozhovor, že léčí i pacientky s PCOS. Nemáte s ním někdo zkušenosti? Moc díky a držím všem palce

Monča 9. leden 2014, 16:56

Ahoj Nicko, velká gratulace k těhulkovství. Já jsem už jak bečka 30kg na hoře ne a ne zhubnout. Na dietku se chystám, ale beru již 14 dní ATB a pořád nejsem fit, tak hned potom najedu. Jinak já jsem po 4 neúspěšných IVF a 1 IVM, držím palečky, aby jste byli oba - obě v pořádku a hodně síly nám ostatním. :) a taky krásný nový rok.

Crish 9. leden 2014, 21:39

Pro Nicku: Moc moc gratuluji k miminku! Co se týká diety, tak při kojení určitě ne!!! Pokud bylo tvoje tělo doteď zvyklé na určitý způsob stravování, tak při kojení by to mohl být problém, ani ne tak pro tebe jako pro miminko. Určitě bych na tvém místě při kojení vybírala kvalitní zdroje sacharidů a nepřeháněla to s nimi, ale skutečnou dietu a jiné režimy, které by ovlivňovaly případně tvůj hormonální systém, nech na později. Tvoje těhotenství a potom výživa miminka je prvořadá, společně s tvou psychikou. :) Akorát mám ještě jeden docela důležitý postřeh. PCOS může být dědičný, takže dcery sklony k němu mohou mít také. Ale za předpokladu, že se tenhle syndrom dá ovlivnit životním stylem, tak pokud se dítě nebo vlastně slečna ve vývinu bude hýbat a nebude to přehánět s prázdnými sacharidy, nemusela by tenhle problém mít. Četla jsem to na nějakém zahraničním serveru. Není tím samozřejmě myšlený nějaký extrémní způsob stravování bez sacharidů, jen zdravé stravování jako třeba ukazuje Cajthamlová.

Lenny 23. duben 2014, 10:19

Holky, stále mi vrtá hlavou, zda přibývání na váze je způsobné nevhodnou stravou (vzhledem k inzulinové rezistenci) nebo tělu hormonální substitucí, kterou lékař "léčí", já s váhou potíže nemám, držím si už několik let stálou váhu. Začínám už uvažovat o vysazení HA a pokusit se PCO řešit přírodní cestou, mám se obávat neobvyklých výkyvů váhy?

Veronika 9. červen 2014, 17:35

http://travelbookandcookbook.blogspot.cz/2014/06/diagnoza-pcos-co-dal.html

ahoj, na svém blogu, začínám psát o PCOS, stravování, vzorové jídelníčky a můj boj a cesta s PCOS. Inspiraci čerpám na zahraničních serverech, kde jsou diskuze oo vlivu životního stylu a stravování více a lépe popsány než na českých stránkách. Budu ráda za návštěvu a komentář a případné typy, co by Vás zajímalo se dozvědět.

evule 9. červen 2014, 18:00

Ahoj ženy bojující s PCOS ja s tim bojují od mala a už jsem byla tak zoufala ze jsem kamarádce kývla ze půjdu k leciteli když mi žádný doktor nedokazal pomoct jedna doktorka mi dokonce řekla že neví proc to tak je ze jsou věci mezi nebem a zemí tak jsem zkontaktovala léčitele který mi řekl že jsem si jako mala poranila kostrc a mam ji na konci zvohlou a tudíž tam neproudi energie pánev je zablokována a z toho důvodu je hormonální nerovnováha tak jsem zašla na dornovu metodu a mel pravdu kostrc zvolá jak háček na který si si chci něco zahaknout neříkám že je to tak u vás všech ale je to jedna z možností jak si pomoct

Monča 10. červen 2014, 08:03

Ahoj holky, tak já 24.6. nastupuji do nem. na ovariální dríling. Už se docela i těším, že mi to snad pomůže? nic méně lékař, co mě přijímal, nechápal, proč mě obvodní gynekolog na laparo posílá? podle něj, jsem v pohodě, a to že nemám ms je taky v pohodě? tak se prý tam koukneme a uvidíme. Nenašel v děloze myom, který jsem jasně před 10dny na kontrole viděla a úár dalších věcí, ale snad až se odívají vně, tak budou moudřejší.
Jinak mě moc zaujal článek od Evule. S bolestivou kostrčí naříkám každý den. Když jsem měla Týnku malou, uklouzla jsem na náledí a sekla jsem sebou na zem, jako chrobák jsem padla na záda. Nevím jestli to je od té doby, ale ta kostrč bolí, jako čert a je to mé každodenní bolestivé vstávání, na které jsem siuž přivykla. ortoped mi tenkrát řekl, že to nic není, že nic zlomeného není a naražená kostrč bolí. Bohužel u nás v DC dornovu metodu nikdo nepraktikuje, hned včera jsem koukala na net :) tak nevím, co s tím? Každopádně všem přeji pevné nervy se syndromem PCO a držte se, holky.

evule 10. červen 2014, 23:22

No tak to bych si prověřila a tuším ze budeš v dornovce úspěšnější než u lékařů ja jsem byla 2x na rentgenu kostrc a nikdo se neobtěžoval mi to z lékařů říct ze je uplne zvohla oni to resit neumí tak to jednoduše neresi je to az smutny ale realita je bohužel takova ze pokud to nepodpoří medicínský průmysl tak Vam neporadí na všechno jen pisou léky ale příčiny neresi ještě to dela mojzisovka ale tam je to přes konečník a to me přijde drsnější znám jednu skvělou paní v brne kdyby si chtěla poslu cislo

Monča 10. červen 2014, 23:46

Evule, moc děkuji,když já jsem z Děčína :( Brno je trochu z ruky, pokusím se ještě pozeptat v Ústí nad Labem,jestli něco není popřípadě v Pze,ale už i to je daleko :( každopádně nastuduji a děkuji za radu.Mojžíšovku jsem cvičívávala, ale po prvním tvz,masáži konečníku jsem už do toho fakt nešla :)

nikolaa 2. prosinec 2014, 23:57

Dobry den preji vsem
Jmenuju se Nikola jemi 20 let bidlim be velky britaniji us of 4 let
Tak doufam ze Mi pujde gramatika ..
V 16 let sem zistila ze mam policisticky vaceniky cekam Na ledzbu us 4 roky . strasnee moc she bojim jak nakonec dopadnu kids take dlouho to zanedbavaj doktorii tady Mi porad rikaj ze to je normalni vjec a porad cekam a cekam I kdis semi mlada divka nikdo si nemuze predstavit vjetu "nemuzete bit maminkou " je to ta nejstrasnejsiii ppcit co muze bit rada bich chtela pomoc :) dekujuu

evule 4. prosinec 2014, 09:57

Zkus se zaměřit na kostrc ja jsem mela taky PCOS a od te doby co mi ji narovnala paní dornovou metodou přirozeného ovuluju

Veronikaaa 10. prosinec 2014, 17:30

Ahojky holky,jsem tu nová dneska mi gynekolog sdělil zprávu,která mě zarazila diagnostikoval mi vaječník s PCOS,jsem z toho na nervy,protože se snažíme s manželem o miminko sice jen 4 měsíce,ale tohle jsem fakt nečekala.Antikoncepci jsem brala 12 let bez přerušení,taky jsem dost přibrala,takže si vše dávám za vinu,pořád brečím a říkám si že miminko mít nebudu,přitom bych ho moc chtěla.Taková zpráva potěší,kor před Vánocema :(

Lenny 10. prosinec 2014, 21:39

Prokázání dg. PCOS je poměrně složité, mně PCOS lékař také diagnostikoval, ale pouze na základě vzhledu PCO vaječníků, rozbor krve ho pak neprokázal (žádný vyšší testosteron) ani vyšší hladina LH v moči. Ovulaci mám vždy až 25. - 28. den, cyklus mám celkově delší, ale jsem půl roku po vysazení HA a někomu se upraví i až za rok nebo po porodu...takže se nech pořádně protestovat, ať víš, na čem jsi :) Zaujalo mě odblokování kostrče, hned jsem se objednala na Dornovku, jdu v pondělí a také jsem si objednala kvalitní stélky do bot. Bolela mě záda a na RHB mi řekli, že mám mírně posunutou pánev, tak si myslím, že to také může mít vliv na cyklus. 4 měsíce jsou krátká doba, cvič Mojžíšovou a uvidíš. Držím palce!

Veronikaaa 11. prosinec 2014, 17:56

Ahojky jojo diagnostikoval to pouze podle vzhledu,zatím mám v sobě vyvolávačku,protože menstruace,ta mrška se nedostavila ani po 54dnech,potom co se dostaví menstruace mi budou dělat rozbor krve a doufám že ovulace bude v pohodě jinak mě fakt klepne a asi se sesypu,protože už teď se držím taktak a nejhorší na tom je kde všude se podívat venku,v tv tak všude jsou malý prďolové a pomyšlení že já nebudu mít prcka mě fakt dohání k pláči :(

Lenny 12. prosinec 2014, 18:28

Doufám, že tě aspoň trochu povzbudím, já jsem měla svoji přirozenou MS po 100 dnech po vysazení HA, druhý cyklus po 53 dnech a teď jsem na 40 dnech, ale ovu je, někdy kolem 24 - 27 dne, vždycky mi pak vyskočí teplota a do 14 dní mám MS. Vyprdla jsem se na vyvolávačky, užívala jsem mateří kašičku (přímo od včelaře), pak Sarapis, cvičila Mojžíšovou, užívala dýňový, pak rakytníkový olej, zkrátka se snažila maximálně podpořit organismus. HA jsem vysadila v červnu, v polovině srpna mi začaly padat vlasy, koncem listopadu to přestalo, všechno se to rovná, věřím, že se nakonec srovná cyklus i na těch ideálních 28 dnů, tělo je prostě zblblé :) Když si dělám ovu testy, tak je mám negativní, jen kolem ovu pozitivní, u PCO jsou prý falešně pozitivní pořád. Tak se můžeš otestovat i ovu testy. A zapomeň na to, že nebudeš mít prcka, akorát se trápíš, i kdyby se ti PCOS potvrdilo, tak miminko bude, i když to může chvilku trvat, držím palečky!

Veronikaaa 14. prosinec 2014, 19:39

Ahojky Lenny prosím tě nemáš nějaký odkaz na ty cviky od Mojžíšové nemůžu nic najít děkuju

Lenny 15. prosinec 2014, 12:26

Mám knihu a CD, ale nejlépe tě je naučí v nemocnici na rehabilitaci, když si dojdeš na rehabilitační oddělení, tak ti je předepíšou a pod odborným dohledem tě je naučí cvičit, na zdravotní pojišťovnu, jinak se soukromé lekce platí. Zkus to ;) Má to ještě jednu výhodu, když na tebe jukne odborník, tak ti najde spoustu dalších neduhů a doporučí ti cviky i na ně :))

amalka 8. leden 2015, 15:21

Ahoj holky! chtela bych zde napsat moji zkusenost s PCOS...treba to nekomu pomuze...
Odjakziva jsem mela mestruaci velmi nepravidelnou (1/2 roku i vice), kdyby mi v 17ti letech doktorka nepredepsala HA Diana35, tak bych ji snad nikdy nedostala a hlavne bych byla chlupata jak jety. Tak jsem dal verila doktorce, ze je to jediny mozny zpusob jak se vylecit z PCO nebo alespon byt v norme...
Nicmene, roky utikaly a s pritele jsme se rozhodli, ze je cas se pokusit o detatko. Preci jen je nam 33. Pred dvema roky jsem HA vysadila a cekala co bude. Nebylo nic. Menstruace neprisla. Doktorka mi udelala rozbor krve, kde mi byla zjistena vyssi hodnota prolaktinu a testosteronu a nasledne potvrzen mikroadenom hypofyzy. Nic vazneho, ale cloveku to moc neprida. Ke snizeni prolaktinu a upravu cyklu mne doktorka napsala Duphaston- 16-25 dni. Mestruace prisla, ale zacaly me bolet tak prsa a zmeny nalad, ze jsem to vydrzela jen 3 mesice. Rozhodla jsem se, ze musim jit jinou cestou nez jen navstevovat doktory. Od minuleho ledna 2013 jsem zacala pravidelne cvicit (nic vazneho, spis neco jako yoga nebo nejake protahovani) a kazde rano snidam rozmixovane lnene seminko s tvarohem. V kvetnu mi endokrinolozka delala krevni rozbory, prolaktin v norme a testosteron take!! coz bylo pro MUDr. velke prekvapeni, ze je to vubec mozne. Ale pro me to bylo velke povzbuzeni. Moji prvni normalni menzes jsem dostala v cervnu, kdyz jsem zacala experimentovat s bylinkovymi caji. do poloviny mesice caj z kontryhelu a mesicku, na konci mesice caj z salveje a rozmarynu. Od te doby mam menzes pravidelnou 35 dni, snad presnou na hodinu!!
Po dalsich 3 mesicich jsem dostala ovulaci a v rijnu prirozene otehotnela.
Holky, timto elaboratem jsem nechtela nikoho odsoudit. Celkove verim doktorum, (cela moje rodina jsou doktori :P takze mi nic jineho nezbyva), ale chtela jsem podotknout, ze je dulezite rozumet sama sobe a pokusit se podniknout neco jineho nez je psane v ucebnicich. Mala zmena zivotospravy dela divy, alespon mne pomohla.
Preji Vam hodne stesti a uspechu, a trebas i jiny pohled na vec.

Lenny 8. leden 2015, 15:37

Souhlasím a mohu potvrdit! Nyní mám cyklus kolem 30dní a ukázkově ovulační. Pomohl mi Sarapis, cvičení, čaje na pročištění organismu, ze začátku jsem ze stravy vyloučila úplně bílou mouku a cukr, nahrazeno bezlepkově a medem, teď už nejsem tak striktní, ale přesto si stravování hlídám.

evule 8. leden 2015, 15:55

Také uzivam Sarapis sója kdo z žen má málo estrogenu tak ho doplní a tim se hormony srovnaji

amalka 8. leden 2015, 21:50

Ahoj Lenny a Evule, precetla jsem hodne recenzi na Sarapis a vypada, ze je to super produkt. Trosku me prekvapila cena, ale jestli to funguje, tak je to bezva.. Take se hodne mluvi o Gynexu a Femigardu, ale nemam to vyzkousne...
Ja osobne asi zustanu u toho lneneho seminka. Precetla jsem si slozeni obou a moc se od sebe nelisi.
Lnene seminko obsahuje Omega 3, lignany, fytoestrogeny, slizy, je to vlaknina a kilo koupite za 30KC (kupuji v MAKRU po 5ti kg). K tomu se da sliz pouzit jako nejlepsi lubrikant na svete!!!! staci povarit mala lzicenka, tak 3 min a neprestanete se divit:)
Krom toho co jsem vypsala je dobry proti padani vlasu a proti akne. Akorat se musi dodrzet davkovani, jinak vas poradne prozene:)
PS. v pripade kdyby to chtel nekdo vyzkouset, tak se uzivaji max 2 polevkove lzice: pres noc namocit, rano rozmixovat a konzumovat spolu s potravinami bohatými na bílkoviny, které obsahují síru (sýry, ořechy, cibule, pór, česnek, pažitka). Nejlepší kombinace je cottage cheese, tvaroh, kefír nebo jogurt. Tuky se stanou ve vodě rozpustné jen tehdy, pokud se sloučí s bílkovinami, čímž se zvýší jejich vstřebatelnost.
Neskladovat rozemlete dele jak dve hodin. Latky obsazene v seminkach nejsou stabilni!





M.P 8. únor 2015, 14:22

Ahoj, taky mám stejný problém něco málo přes 20 let. Můj problém jsou hlavně chloupky v obličeji jako broskev, všude jinde se jich zbavuju všemi dostupnými způsoby. Ale v obličeji to jaksi nejde :-). Jinak nejlíp to zmírňuje antikoncepce Cloe, ale ta je u nás už zakázaná. Příšernou zkušenost mám s HA Vreiou, ta mi tenhle problém mnohonásobně zhoršila. Jinak jsem pár let vydržela na Sarapisu, pomáhá, ale spolu s uváženým stravováním. A to je můj problém. Netrpím nadváhou, ale ráda si dopřávám nezdravá jídla, tak půl na půl se zdravýma. Jestli máte někdo problém s chloupkama v obličeji jako já, napište mi, prosím, co vám na to pomáhá. Díky

evule 8. únor 2015, 16:03

Me pomáhá Sarapis a stravují se normalne a občas si taky dopřejí nezdravé jídlo me fungovala z HA Minerva EP

M.P 8. únor 2015, 16:11

Možná záleží na příznacích, každá má jiné. Mně se to při nezdravém stravování zhoršuje. Podle výsledků z endokrinologie mám hormony v normě. Většina holek má spíš problémy s akné a nadváhou.

Ládi 8. duben 2015, 22:11

Dnes mi dr. rekl ze mam tuto nemoc pred pul rokem jsem prisla o miminko a uz 4mesic se snazime a ted todle. Da se na tom vubec otehotnet mam tolko otazek a pritom nevim na co se ptat,jednoho spunta uz mame ale todle me dostalo.Co opravdu nejlepe pomuze zhubnout? Nejsem tlusta jsem holka krev mliko.

evule 9. duben 2015, 09:12

Ženy ja jsem ted změnila gynekologa a začala jsem chodit do centra cenap mudr.laznickova pomáhá lidem s problémy přírodní cestou řekne vam na míru co potrebujete me dala Sarapis a pupalku ta je prý na akne hodně trpělivosti EP

Vlka 16. září 2015, 11:08

Chtela bych se Vas zeptat, jake zkusenosti mate po upraveni jidelnicku (crish viz nahore) nebo po ruznych preparatech (krome HA-do te uz nejdu) s nechtenym ochlupenim?vypadaji chloupky a pak uz nerostou?

Pumlicek 21. říjen 2015, 23:20

Ahojky všem,
Ráda bych se s vámi podělila o svoje zkušenosti s PCOS. S touto nemocí se potýkam pravděpodobně už asi od puberty (13 let) ale díky ignoranci našich lékařů a nedostatečnému zájmu pidit se po příčině mi PCOS bylo diagnostikováno až nedávno. Je to 2 roky co mi diagnostikovali rakovinu děložního čípku a necelý rok jsem po operaci. Před dvěmi měsíci mi doktorka oznámila další bombu PCOS. Je mi 26 a ráda bych měla jednou svojí rodinou. Ale jelikož jsem teď odjela na rok do zahraničí a nemám moc možnost chodit na pravidelné kontroly, vrhla jsem se do samostudia a rozhodla se tomu dát maximum. Po přečtení několika odborných webů věnující se této problematice jsem zjistila, že se s touto nemocí musím potýkat už sakra dlouho, ale na nějakou dobu příznaky zakryla HA (tu jsem vysadila po ztrátě menstruace před 3 roky, pak přišla rakovina) a asi do dvou měsíců to všechno začalo, nechutenství, bolesti břicha i hlavy, akné, nadměrné ochlupení, které jsem vždy přisuzovala genům po tatovi :D se ještě zhoršilo ( epilator=nedílná součást mého života). Byla jsem z toho všeho tak na dně, že jsem úplně přestala jíst, zhubla jsem 12 kilo (mimochodem nikdy jsem nebyla tlustá max 59 kg, takže jsem se při své výšce 165 cm dostala na hranici podvýživy 47kg). Když už jsem vysílením nebyla schopná pomalu dojít ani do práce a moji přátelé začali punktovat, jak se musím léčit s anorexií, řekla jsem si dost!!! Našla si nutriční poradkyni, která ale bohužel neměla tušení, stejně jako já o PCOS, sestavila mi jídelníček na míru (jsem vegan,takže to bylo trochu složitější) nabrala jsem za jeden měsíc kg a pak dalších 5kg asi za půl roku. Zoufalství, nenávist při pohledu do zrcadla, deprese...snažila jsem se na to nemyslet a jenom doufat že se zdaří konizace ( 10.2.2015) a já se zbavim alespoň té rakoviny, měsíc na to jsem si byla na kontrole a pro výsledky. To co mi předvedl ta scénu nejmenovaný lékař z Ústavu pro péči o matku a dítě v pražském Podolí, mě natolik urazilo a nastalo, že jsem na lékaře naprosto zanevřela. S přítelem jsme se ale chystali na rok vycestovat, víza, pasy, letenky..vše nachystano, začal naléhat ať alespoň jdu na kontrolu ať vím jestli je vše po operaci v pořádku, tak jsem šla. 3.9.2015 jsem jsem v lezla do ordinace me gynekoložky a vyšla ven jako opařená...po rakovině ani známky ale PCOS. Dostala jsem hormonální injekcí pro vyvolání menstruace, nutno podotknout NIC!!!! Už během toho týdne jsem hledala zda se to dá nějak léčit a co dělat. V blízkém bio-obchudku jsem věděla že prodavaji himálajské ajurvedske čaje, hle mají i na absenci menstruace - SHATAPUSHPI. Hned jsem ho koupila uvařila jeden šálek odpoledne, další před spaním, třetí ráno a odpoledne" Světe div se-mestruace", hledala jsem dál a přidala k tomuto čaji tinkturu z kotvičníku - upravuje hormonální hladinu jak u žen tak u mužů, nasadila bezlepkovou dietu. 16.9.2015 jsme odlitali, takže do kufru jsem zabalila zásobu kotvičníku a himalajskych čajů a hurá do světa. Je to zatím krátká doba, ale druhá menstruace se dostavila přesně po měsíci, jako švýcary.
Takže bylinky a alternativní léčba jsou teď to na co se soustředim.
Nechci nikoho odkazovat od lékařů, ale příroda nám dává ty nejcennější léky, Matka příroda je lékař všech lékařů a pro mě teď ten jediný komu věřím. Za pár měsíců podám další info jak vše probíhá a pokud by někdo měl zájem o další rady, neváhejte a pište, ptejte se všechno se sem nevejde :)
Mějte se rády milé dámy a nechtě se cpat umělými hormony !!!!

evule 22. říjen 2015, 09:03

Presne tak lékaři jen řeknou neumíme zázraky na všechno cpou hormony chemii což tělu nepomůže jen zakryje nebo nic nevyresi ja jsem 3 roky chodila na gynekologii vystřídala jsem 2 gynekolozky a obě byli zhnile mi udělat testy na infekci v děloze udělají vam na rakovinu to ano ale tim to konci az mi léčitel řekl že nemůžu otěhotnět když mám infekcí v děloze tak jsem se vrátila na gynekologii donutila jsem doktorku testy udělat a ejhle světe div se od lékařů Pomoc nečekejte je třeba hledat jine cesty vyresit a odstranit příčinu a ne přes následky se snažit stejne otěhotnět a huntovat tělo neustálými davkami hormonů držte se ženy EP

Anka 27. listopad 2015, 21:36

Ahojte ženy, su honě nešťastná z nezvyklého ochlupení šude na těle, kde si to dovedete pedstavit. Dotorka mi řekla, že mám zvětšené vaječníky a že mám tedy PCOS (jen se na ně podívala, řekla, že se s tím dá normálně ží a nechtěné ochlupení mám hodit za hlavu.) Také mě trápila nepr.menstruace, doslova jsem cítila, že ji potřebuju. Nakonec jsem brala HA, ale hrozně jsem to nechtěla. Po roce jsem se rozdola, že ji vysadím a prostě budu zdravá. 2x jsem normálně dostala menstruaci a měla z toho radost. Pak ale už ne, resp. za dlouho a malinko a teď zas marně čekám. Chlupy se mi aky zas zhoršily, dokoce začly růst nad rtem...stydím se vyslíkat před svým klukem A jak tyto problémy vstoupí do vztahu s dalšími lidmi a do obav, že nebudu moci být maminkou, tak je to moc vážný problém. Mám také pocit, že se to ochlupení horší větší sexuální aktivitou a když si dám alkoholu víc, než decku vína. Myslíte, že je to možné? Máte vy nějaké zkušenosti s tím ochlupením?
Jinak jím celkem zdravě, vážím 65 kg, hýbu se. Nasadila jsm také bylinky, které by měly mít vliv na úpravu menstruačního cyklu a podporu těhotenství - drmek, jetel, anděliku, tak akorát už nemám ty nepříjemné vnitřní pocity, ale jinak nic. A jinak se chystám k jednomu léčiteli, tak uvidím. Tož se vy ostaní držte a jestli máte nějaké postřehy, tak pište. Moc dík.

Lenny 28. listopad 2015, 12:11

Ahoj holky, pořád hledám a experimentuju, ale zatím se mi nejvíc osvědčilo to, co už jsem psala - Sarapis mensis, hlídám stravu (vyřazení lepku, sacharidy ráno, případně v poledne, večer už ne) a cvičím Mojžíšovou. Cyklus mám v průměru 42 dní, kratší se mi podařil jen v měsíci, kdy jsem cvičila alpinning a pořádně se zapotila :) asi jsem nějak nakopla metabolismus, bohužel ne vždycky se mi chce, jsem po práci dost utahaná. Váha je stabilní (64 kg, v době, kdy jsem brala HA jsem ale měla 59 kg). Padají mi vlasy, ale žádná hrůza, zase podrůstají. Když jsem zkoušela místo sarapisu estrovony, tak mi vyskákalo akné. Užívám i dýňový olej. Na ovulaci mi pomáhá grep. Ale co řeším je, že mám kolem MS a ovu velké záněty v krku a afty, k tomu zvýšenou teplotu, vždycky si myslím, že mám angínu jak hrom, ale na ORL mi tvrdí, že se jedná o autoimunní reakci. A tak řeším, co to je a jestli to nesouvisí s PCOS. Máte někdo podobnou zkušenost? Moje obvoďačka tvrdí, že záněty v krku souvisí se stavem střeva, tak jsem zařadila laktobacily a všimla jsem si, že mi po nich padají méně vlasy.

Anka 28. listopad 2015, 18:43

Holky, jsem v začátcích řešní téhle věci, ale dozvěděla jsem se o skvělé věci, na kterou mají velmi kladné ohlasy i moje známé, Jedná se o tzv. hormonální jógu. U nás je certifikovanch pouze pár žen, které to vyučují - třeba Adéla Vaculíková. Zkuste o tom pohledat na netu, je to prý děsné dobré a hodně žen s PCOS na to chodilo. Též jsem se přihlásila. Za tři týdny jdu na kurz, tak vám tu pak napíšu, jaké to bylo. Máte s tím některá zkušenost?

Christy 9. leden 2016, 15:11

Tak já se také podělím o své zkušenosti s PCO. Už od malička se potýkám a problémy urogenitálního traktu - záněty močového měchýře už od dětství, poté kolem puberty absence menstruace, již ve 13 letech různé výtoky, záněty a podobně. V 15, 16 letech pořád žádná menstruace, a tak mi byla nasazena Provera (nechtěla jsem antikoncepci) - 16. až 26 den cyklu (která ale v těle hrozně zadržuje vodu), nějaké vyvolávačky a podobně. To trvalo tak rok a půl, ale poté jsem chtěla situaci řešit. Po vyžádaném UZ bricha mi byl diagnostikován syndrom PCO. V 18 jsem přešla na antikoncepci, kterou jsem brala 3 roky až do 21 let, to zcela zakrylo problém, zlepšila se mi pleť a přišla pseudo menstruace. Vždy,když jsem se však ptala na příčiny svého stavu a jak to řešit, lékaři mě jen vytáčeli - že nevědí kde je problém a že teď to nebudou řešit, ale až později, když budu chtít otěhotnět. Ha ha ha to určitě, a pak mi řeknou, že jsem to měla řešit dřív, že už mám zhuntované tělo. Nyní jsem antikoncepci vysadila protože je to svinstvo a žádné hormony už nechci. Potýkala jsem se celou dobu co jsem brala ANTK se záněty močového měchýře, kvasinkovými infekcemi a pod, výtoky, atd. Po vysazení už nemám tak oteklé nohy ani křeče v lýtkách jako dříve, žádné výtoky ani záněty, takže vidím pozitivní reakce těla. Přešla jsem na celkový detox organismu, užívám gynex a chlorellu bio, yuccu, acai, i kontryhelový čaj jsem pila, jím VELKÉ množství syrové ovoce a zeleniny, bio sojové mléko a sojové výrobky, luštěniny, zcela jsem vyloučila mléko a mléčné výrobky, lepek (takže žádná pšenice ani v celozrnné formě), veškeré maso, CUKR, pochutiny a pod. Uvažuju že možná jednou dvakrát týdně nějaký ovčí nebo kozí sýr či jogurt ale časem zaradím, kvůli B12 ( o kravském mléce si myslím své.) Zařadila jsem bezlepkové varianty - quinoa, hnědá rýže, amarant, jáhly, pohanka a pod. Sladím pouze medem, agávovým či javorovým sirupem. Piju smoothies vlastní výroby, vodu s citronem, bylinkový a zelený čaj. Zatím se cítím skvěle, je to asi měsíc dva od vysazení. Trávení se mi upravilo a mám pocit že konečně hubnu (po vysazení ANTIKO jsem totiž přibrala asi 10 kg, nyní jsem ale zařadila i cvičení. Mestruace sice žádná, ale myslím, že to chce čas. Takže nezoufejte, u tohoto onemocnění jde především o celkovou úpravu životního stylu dle mého, která může průběh hodně zlepšit. Ráda bych Vás poprosila o kontakt na nějakou dobrou doktorku v Brně (ale i v Praze), pokud máte některá zkušenost - reaguji na slečnu, které pomohla s blokací na kostrči? Či jiného alternativního lékaře? Děkuji a hlavně to nevzdávejte ženy - já se dala na celkový detox organismu a uvidím jak dál, zatím je mi fajn a ohledně mestruace bych ráda navštívila nějakého léčitele případně zkusila ty cviky.

Anka 9. leden 2016, 17:05

Ahoj, tož já přidávám referene na hormonální jógu, kterou tecvičím. Kurz by bezva a hned druhý djsem cítila, že se mnou nco je jinak, byla jsem víc podrážděná, chěla jsem být sama, naskočilo mitrochu akné, a bd na chrupavce ucha, který jsem tehdy měla napíchnutý akupunkturní jehlu pro aktivai hormonů, mě hodně pulzoval a bolel, takže to stopro mělo nějaký účinek. Jógu cvičím dá každý den a u nejsu tak rozhozená, tak čekám, zda semi časem tozjede menstruace a zlepší celkový stav. Pokud byste o to měly zájem, tak jedině dobře, normálně si to vygooglete. Já jsem byla na kurzu u Adély Vaculíké - dobrá baba, která ta jógdoslova zachránila život. Tož tak :)

Christy 10. leden 2016, 22:15

Děkuji mockráát! Juknu na to :)

m.p 11. leden 2016, 18:19

Ahoj Taky sem hormonální jógu zkoušela ale žádný změny sem necítila. Přes diskuse(možná tady:) sem se dočetla, že některá z holek s pcos chodí k Apolináři kde jsou specialisti na tyhle "úžasný" nemoci. Takže sem se domluvila s gynekoložkou,, ta mi dala doporučení a objednala sem se tam taky. Zatím jsem objednaná na ultrazvuk kvůli počtu folikulů a po dvou menstruacích po vysazení antikoncepce musím jít ještě na krev. Tak sem zvědavá co vymyslí.

Lenny 20. leden 2016, 18:12

Ahoj holky, podávám další dobrou zprávu, po kontrole na gyndě mám výrazně lepší vzhled vaječníků, cyst ubylo!!! Ovu probíhá, MC se tím pádem zpravidelnil (i když pořád 35-40). Na ty bolesti v krku, jak jsem psala předtím jsem nasadila Wobenzym, že by on způsobil ty převratné změny?? Poprvé mi doktor řekl, abych už antikoncepci nikdy nenasazovala, že nic neřeší a povzbudil mě, že jednou po porodu se to pravděpodobně srovná úplně. Jsem 19 měsíců od vysazení HA. Takže hlavu vzhůru, chce to čas!

Pája 25. leden 2016, 23:04

Zdravim holky, dekuju moc za tuhle debatu a vase rady a zkusenosti, uz jsem si prisla docela ztracena..momentalne se planuju odhlasit z laparoskopie, kam me doktor poslal aniz by mi k pcos rekl vic...ted postupne hledam a zjistuju sama a chci sr s tim vyporadat bez zasahu a nejakeho rezani :) jen me poradte - vetsina z vas tu chvali Sarapis, ale koukala jsem, ze je v nem extrakt ze sojovych bobu a soja se na pco nedoporucuje, kdyz zvysuje estrogen... jak to s tim je teda? Diky moc za odpoved

evule 26. leden 2016, 09:24

Uzivej Sarapis plus tam sója neni

Lenny 26. leden 2016, 13:32

Mně nejvíc sedne Sarapis mensis, párkrát jsem zařadila jiné doplňky a vždy jsem se vrátila k mensisu.

SlimPCO 22. březen 2016, 11:22

Ahoj všem,
tak jsem si jedním dechem s vypětím všech sil ;) pročetla celou tuto diskuzi a nakonec se rozhodla, že Vám taky napíšu svůj příběh. Od dětství jsem byla hubená, spíš podvyživená (to trvá stále). Do 16let žádná menstruace, ale ani akné ani zvýšené ochlupení, u gynekoložky píchnuta vyvolávačka a pak nasazena antikoncepce (Yadine) - tenkrát už jí muselo být jasné, že je něco špatně!, ale ona to neřešila a já i moje mamka slepě důvěřovali lékaři (gynekoložka, která šla za 2roky do důchodu).... Takže po HA menstruace jak hodinky, krásná pleť, stále krásně štíhlá. Pak jsem naštěstí měla štěstí v lásce, potkala skvělého chlapa, který mě po 3letech požádal o ruku, za rok svatba a hned po svatbě snažení o miminko (v čerstvých 25letech)... tak a tady pohádka končí!! 8/2014 vysazena HA (po 8letech), menstruace žádná, čekání na ni + nějaké vyvolávačky.... 12/2014 diagnóza syndrom polycystických ovarií - strach, stres, neznámo, obavy o budoucnost.... 1/2015 - 3/2015 stimulace ovulace Clostilbegyt+Utrogestan, ale bez žádného zralého folukulu, vše do 12mm. To pro mě bylo nejtěžší období, vyrovnat se s faktem, že cesta k miminku nebude tak jednoduchá... 4/2015 centrum asistované reprodukce - nejdříve pozorovnání cyklu, potom různé kombinace léků ke stimulaci k inseminaci, během toho několik různě velkých cyst (největší zatím 40x65mm), z 5cyklů stimulace pouze v 1cyklu zralý folikul a provedena inseminace - neúspěšně.... 3/2016 začátek stimulace k IVF (dlouhý analogový protokol), před samotnou stimulací cysta-která se musela vypunktovat abysme se do IVF vůbec mohli pustit. Takže teďka stimuluju Puregonem a doufám, že budu konečně mít nějaké zralé vajíčko a tím pádem bude nějaká možnost otěhotnět!! Do CARu chodíme už téměř rok, a byl to fakt náročný rok plný čekání, očekávání, neúspěchu, stresu, strachu, slz, nejistoty...
Takže má zkušenost s PCO - tato porucha mi obrátila jinak krásný život vzhůru nohama!! O miminko se snažíme 20měsíců - kdybych nebyla mezi 5-10% "vyvolených", tak už mi teď mohlo sedět na klíně krásné balotátko...
V několika příspěvcích tu negativně hodnotíte lékařství - já jsem mimo tu starou gynekoložku na začátku asi měla štěstí na lékaře s lidských přístupem, velkou profesionalitou a vysokou odborností. A na metody asistované reprodukce (ikdyž jsou fyzycky a finančně nákladné) se dívám jako na dar, díky kterému budu schopna mít děti....kdybych byla o generaci starší, tak bych mateřství pravděpodobně nikdy nepoznala....
Ještě jsem chtěla podotknout, že PCO se u mě projevuje jen uvnitř - obraz na vaječnících+hormonální profil... když mě lékař poprvé uvidí a než mě vyšetří, tak nechce diagnóze věřit!! Jsem velmi štíhlá (při výšce 170cm, 53kg), nemám žádné problémy s akné a ochlupením.... takových případů jako já se udává okolo 15%...

Pumlicek 22. březen 2016, 11:30

Ahojky vsem je to uz par mesicu co jsem do tehle diskuze psala svuj pribeh. Mam pro vas uzasnou novinu...vyzkousela jsem "Dong quai" v tobolkach...uzivam 4 mesice. A muzu si ridit hodinky podle moji menstruace. Presne 28 dni od privniho dne. Rozhodne doporucuji vyzkouset. Je to prirodni bylinka, ktera upravuje hormonalni vykyvy v tele. Vice se doctete na internet ;)

Lucie 2. květen 2016, 20:16

Dobrý den, chci se zeptat. Mám polycystické vaječníky abych měla menstruaci musím chodit na vyvolávající injekci, dostala jsem ji před 8 dny. Můžu být těhotná ? Děkuji

Lucie 2. květen 2016, 20:19

Dobrý den, chci se zeptat. Mám polycystické vaječníky abych měla menstruaci musím chodit na vyvolávající injekci, dostala jsem ji před 8 dny a stále ji nemám. Můžu být těhotná ? Děkuji

SlimPCO 3. květen 2016, 19:34

Ahoj Lucie,
stát se samozřejmě může všechno, ale s PCO otěhotnět, obzvlášť když trpíš amenoreou je celkem zázrak.... Já také musím chodit na vyvolávačky, takže vím, že by se po této injekci měla menstruace dostavit do 14dní. Tak vyčkej a pak to teprve řeš - zajdi ke své gyn.

kaja 3. květen 2016, 21:16

Ahoj holky,
Doktorka mi nasadila doplnek stravy fertiprona (jeste se stejnym obsahem existuje nosifol a inofilic),pry jsou s tim skvele vusledky u zenskych s PCO..uz to mam tri mesice a vypada to ze funguje menses se zacala sama objevovat..ted uz jen zjistit zda i ovu zacala fungovat..
Akorat bych potrebovala poradit-nevite nahodou jestli je na odstraneni chloupku (je to hruza!!!) leosi laser nebo ipl nebo neco jineho?nemam stim zkusenosti a nevim do ceho jist a zda to vubec ma smysl..
Diky za reakce

Monika 4. květen 2016, 16:40

Ahoj holky, tak mi zjistily sindrom polycystickych vajecniku, 8 let jse brala antikoncepci, je mi 23 let, ted po vysazení, nemám menstruaci, resíme to s doktorkou uz od listopadu, mela jsem na vyvolani noregisteron, po nem jsem mela menstruaci ale 1 den a tri dny spiceni, nini mám duphason a kapky gynex tak uvidime jestli se mi menstruace srovná, žadnou nadvahou netrpím mam 53 kg a vzdy jsem byla hubena, moje mamka, babicka, nikdo nemel s timto problem, tak si rikam proc zrovna ja, mám ted hodne deprese a stavy uzkosti, a vsude na netu ctu oo to vlastně mam za nemoc jestli se to da lecit a normalne s tim zit a nemyslet na to..bojím se ze nebudu moc mít deti, atd.. ted mi braly krev a 15.5 budu vedet vysledky mam hrozny strach..

SlimPCO 4. květen 2016, 21:43

Ahoj Moniko,
když jsem si přečetla tvůj příspěvek, tak jsem si vybavila sama sebe, když jsem se o své diagnóze před dvěmi lety dozvěděla já - cítila jsem se úplně stejně jako to popisuješ ty!! Abych Tě trochu uklidnila, to, že se u Tebe na diagnózu přišlo ve 23letech je super!! PCO se bohužel léčit ani vyléčit nedá, jediné co můžeš dělat je snažit se zmírňovat příznaky PCO - chybějící či nepravidelná MS, akné, ochlupení.... Jinak jak píšeš, já také netrpím nadváhou (spíš mám celý život podváhu, ikdyž jím kdykoliv a cokoliv co chci), nikdo v naší rodině také nemá PCO. Také jsem se topila v tom, proč zrovna já musím nést takovéto břímě!! Ale bohužel Ti nezbyde nic jiného než se s tím smířit a čím dřív to bude, tím lépe! Pokud netrpíš nádváhou, akné, ochlupením tak Ti PCO nebude ovlivňovat život do té doby, dokud nebudeš chtít miminko... Tam pravděpodobně bude problém....takže jediné, co v tomhle směru poradit - využij toho, že o své diagnóze víš takto brzy a neodkládej mateřství...Z kliniky asistované reprodukce znám několik holek,kde se o své PCO dozvěděli až když se začali snažit o miminko a bylo jim třeba až 33let - takže teď nemají moc růžové vyhlídky na úspěch.... Většina holek s PCO bojuje s nadváhou, akné, ochlupením - važ si toho, že alespoň toto nemusíš řešit. Ještě jednou Ti poradím, ať neodkládáš mateřství, protože v Tobě hodně vidím svůj případ... také jsem hubená, také bez menstruace, takže by si jeden řekl, že se PCO tak moc neprojevuje, ale bohužel jsem musela v 25letech začít docházet do centra asistované reprodukce.... Pokud Tě něco zajímá, tak klidně piš, ráda odpovím...

Anka 5. květen 2016, 12:22

Ahoj holky, je to veký boj, ale není pravda, že se to nedá vyléčit. Jsou případy žen, které se uzdravily nebo alespoň natolik zmírnily tuto nemoc, že mohly mít miminko, cítí se lépe, zhubly atd. Jednou z cest je Hormonální jógová terapie, zkuste zagooglit a zjistit víc. Já cvičím HJ asi od listopadu a je mi rozhodně líp. Zatím jsem taky ve fázi různého čistění a přerodu, takže se mi třeba zhoršilo to ochlupení, ale dobrým výsledkem je, že se tak nehroutím z tohoto i jiných věcí, shodila jsem pět kilo, cítím se zdravějí a nejsem tolik unavená. Věřím, že i nadále mi to přinese dobré věci. Přeju vám všem mnoho sil a zkuste o této metodě také uvažovat. Spousta žen s PCO, které se věnovaly právě hormonání józe, má po letech velmi dobré zkušenosti, jakož i vytoužené děťátko... :)

Aila 5. květen 2016, 14:53

Ahoj, mě byl taky bohužel zjištěň tento syndrom. Je mi 33 let a ráda bych měla druhé mimi. Poprvé jsem vůbec neměla problém a teď tohle. Jsem z toho dost špatná.Brala jsem jeden měsíc clostilbegyt a stejně se mi vajíčko neuvolnilo. Takže bude následovat další pokus a léčba. Za poslední rok mi menstruace vynechala jen dvakrát. Předtím nikdy!! Tak by mě nenapadlo, že to takhle bude. Máte někdo zkušenost s otěhotněním a clostilbegytem při PCO? Děkuju

Lenny 5. květen 2016, 14:57

Ahoj SlimPCO a Moniko, jsem obdobný případ jako vy, štíhlá, po dlouhodobém užíváním antikoncepce, v rodině se syndromem jediná - po sdělení diagnózy PCO jsem se pochopitelně taky trápila, dost mě bolely vaječníky, viděla jsem všechno černě, ale naději vám musím dát! Různými postupy (viz příspěvky před) jsem dosáhla pravidelné ovulace (i když v prodloužených cyklech) a nyní čekáme miminko přirozenou cestou (otěhotněla jsem hned napodruhé!). Kéž by se tak zadařilo všem, kdo se s PCO trápí! Za mě - podpora střev lactobacily, doplnění základních vitaminů (např. Sarapis) a jednoznačně WOBENZYM, myslím, že jsem otěhotněla kvůli němu, dokonce mi na ultrazvuku po měsíci!!! užívání řekli, že mám poloviční nález cyst na vaječnících. I když W nepřikládali žádný význam, já jsem o něm přesvědčená. Pořád hledám, co je příčinou (lepek, snížená imunita, jiné alergie, kvasinky ve střevech, málo vit. D nebo co ???) a když vše dobře dopadne, tak budu hoodně zvědavá, jak budu fungovat po porodu, někdy prý naskočí normální cyklus, protože je těhotenství a porod jakýmsi hormonálním restartem. Podám zase zprávu...

Aila 5. květen 2016, 15:03

Já taky nemám problémy s váhou a ani jinými příznaky. Jen mi nejde otěhotnět.Jsem moc ráda, že píšeš, že to vyšlo. Tak mám aspoň nějakou naději. A kolik a jak dlouho jsi ten wobenzym brala?

Lenny 5. květen 2016, 15:17

Ailo, právě, že moc dlouho ne, Wobenzym jsem začala užívat od poloviny prosince a v březnu jsem otěhotněla. Je drahý a nikde nepíšou, že by měl na tyto potíže pomáhat, tak jsem dlouho váhala. Na zahraničních webech si ho na PCO chválí a dostala jsem i pozitivní odpověď z imunologické poradny. Užívala jsem 5-5-5 tbl. prvních 14 dní a pak 4-4-4 tbl. až doteď. Teď po ukončeném trimestru vysadím. Měla jsem sníženou imunitu a vždy po ovulaci a před MS velké bolesti v krku, to také zmizelo. Denně užívám lactobacily.

Aila 5. květen 2016, 15:42

Díky za odpověď.

SlimPCO 5. květen 2016, 18:16

Ailo, jak dlouho se snazite o mimco? Chodite nekam do centra asis.reprodukce?? Pripadne kam?

aila 5. květen 2016, 22:02

Snažíme se od loňského dubna. Letos v únoru jsme byli poprvé v centru as.rep. v Hradci Králové v Sanusu. Nejprve mi dělali hormonální profil a čekali jsme na první ovulaci. A ta nebyla. Na ultrazvuku doktor zjistil, že mám PCO a že tedy při dalším cyklu mám začít brát clostilbegyt od 3.-7. dne menstruace. Ale menstruace vůbec nepřišla, takže 50.den jsem šla na vyvolání a začla dle instrukcí brát clostilbegyt. Včera jsem byla na kontrole, jestli je ovulace a zase není. Tak v příštím měsíci budu muset píchat injekce hormonů, aby se vaječníky nabudily a konečně jsem měla vajíčko. Jinak není, co oplodňovat. Je to psychicky dost náročný. Nejdřív jsem myslela, že je u mě vše v pořádku a je to u partnera. Doktor v caru mě ale šokoval. Tak jsem teď taková zmatená a nevím, jestli mám věřit, že můžu otěhotnět. Ael snad jo. Moc bych si to už konečně přála. A Ty se snažím o miminko? Nebo máš nějakou zkušenost?

Anka 6. květen 2016, 09:33

Holky...ty hormony, achjo. Já vím, že pro děťátko člověk udělá asi opravdu cokoli. Ale přeci není možno těla valit takové věci navíc kolikrát já i jiní zjišťují,že bohužel někteří doktoři valí tyhle "doporučené" medikace, ale jen to zakrývá symptomy - neléčí to. A e to příšerný marketing.Tak přeci jen - nechcete vyzkoušet tu hormonální jógu? Je to vážně skvělá věc. Je to skutečně pro každého, jen ne každá žena u ní vydrží.Ale Mmohla by to být cesta i pro vás. Zkuste zapátrat třeba po kurzech Adély Vaculíkové a co o tom píšou některé absolventky. Je to velké povzbuzení. Moc vám fandím.

SlimPCO 9. květen 2016, 08:45

Ailo. My chodíme taky do Sanusu (do PCE i HK, podle toho, kde zrovna MUDr. Štěpán starší ordinuje), chodíme tam od loňského dubna, o mimčo se snažíme od srpna 2014. K jakému MUDr chodíš ty? Diagnózu PCO mi stanovila už moje gynekoložka a zkoušeli jsme spolu Clostilbegyt - bez valného účinku. Takže do Sanusu jsem šla už s diagnózou. Nicméně mi znovu dělali hormonální profil a taky mi sledovali jeden cyklus - také bez ovulace... Teď máme za sebou několik stimulací k inseminaci (Clostilbegyt s Menopurem, Clostilbegyt mi ale způsoboval velké cysty, takže jsem ho pak přestala brát a píchala jsem si jen Menopur) inseminace však provedena jen jedna, pže nic moc nezrálo. Letos na jaře jsme si střihli jedno IVF (stimulace Puregonem), za měsíc nás čeká další... Dlouhodobě beru Metformin, abych lépe na všechny léky reagovala. Jinak menstruaci bez léků také nemám...
Máš pravdu, že je to psych.náročné... Když budeš chtít, tak klidně piš, ráda pomohu, už mám něco za sebou. Nebo kdyby nám vyšla stejně kontrola v HK, tak můžeme dát kafe.. Kolik je ti Ailo let?

Aila 9. květen 2016, 11:26

Ahoj SlimPCO, je mi 33 let. Chodím taky k dr.Štěpánovi, ale mladšímu. Jsem moc spokojená. Dostala jsem teď taky Menopur. Sice si nejsem úplně jistá, že si to dokážu píchnout, ale snad mi pomůže přítel. Já normálně s menstruací nemám problém, mám ji pravidelně po 32 dnech, ale loni v září a teď v březnu mi prostě vynechala. To jsem byla v šoku. jinak moje doktorka mi nikdy neřekla, že bych měla nějaký problém. dokonce mám několik ultrazvuků, kdy mi kontrolovala ovulaci a bylo tam vajíčko. Taky mám už jednoho syna, tak to je tak trochu zázrak. Věřím pořád, že nějaké vajíčko zase uzraje a že to neprošvihnu. Zkoušela jsi ovulační testy?Já jo a nikdy mi to nepřijde moc zřetelné. Taky mám pocit, že mám ovulaci déle než oni mě prohlíží. Řešila jsi to někdy?

SlimPCO 9. květen 2016, 11:49

Jééé, tak to máš super, že už máš jednoho prcka :) mě je 26, vždy jsem chtěla být mladá maminka, tak doufám, že na to nebudu muset už dlouho čekat... Z prvního píchaní jsem se taky byla nervózní, ale je to opravdu tenounká jehlička. Já si to vždy připravím, přiložím ke kůži a na ten vpich zavřu oči :D a hned je to lepší ;) Jinak k těm tvým provedeným UZV tvou gyn., je možné, že tam byl dostatečně velký folikul a mohlo v něm tedy být i vajíčko, ale taky je dost možné, že to byla prázdná cysta... Jinak ovulační testy jsem nezkoušela, je to pro mě zbytečné - UZV mám tak často, že kdyby se stal zázrak a něco uzrálo, tak to UZV odhalí mnohem přesnějí než ovu.test. Pokud máš pocit, že máš ovulaci déle, tak to Štěpánovi řekni, předpokládám, že se "potatil" takže s ním můžeš v klidu mluvit o všem :) ... já jsem nic takového neřešila, pže pokud mám ovulaci tak, jak ji mám tak, jak mi ji stimulují ;)

SlimPCO 9. květen 2016, 11:50

Hele zkus se zeptat na ten Metformin.... jsem zvědavá, co ti na něj poví...

Aila 10. květen 2016, 15:17

Ahoj, děkuju za zprávu.To mě gynekoložka neřekla nikdy , že mám problém. A nějaké vajíčko mi uzrát občas musí, když mám syna. Tak jen čekám na ten správný okamžik. A snad se to stimulací trochu urychlí. Obdivuju Tě, že to takhle dlouho zvládáš. My se snažíme asi rok a teprve od února jsme v sanusu. A už teď mi to přijde neskutečně dlouhé.Momentálně mě dva dny hrozně bolí vaječníky, tak si pořád říkám, jestli nemám ovulaci déle. Ale ovu test si dělám od včera a neukazuje to nic. Tak doufám, že to neznamená nějakou cystu nebo tak. Na kontrolu půjdu až za pár týdnů. Byla jsem tam minulý týden.Udivuje mě, že mám normálně pravidelnou menstruaci po 32 dnech plus minus nějaký den, ale teprve v září jsem musela na vyvolání, protože jsem to nedostala. No a podruhé teď v březnu. Tak teď čekám, kdy to dostanu, abych mohla začít s injekcema. Zase napiš, budu ráda.

SlimPCO 12. květen 2016, 21:03

Při PCO samozřejmě může být ovulace, ale pravděpodobně není každý měsíc..... a taky je to různé případ od případu, u každého se PCO projevuje jinak - já např. přirozeně vůbec nemenstruuji a neovuluji :( zvenku ale vůbec žádné příznaky(obezita,akné,ochlupení)nemám.... zezačátku je to nejhorší, než se s ním člověk tak nějak sžije a zjistí co a jak... Hlavní je zůstat v klidu a držet se nad věcí - vím, snadno se to řekne!! Taky tuhle radu nesnášim když jsem na tom zrovna psych.špatně... Neboj u Tebe to určitě dobře dopadne, jen to bude chtít čas a trpělivost...

Aila 13. květen 2016, 16:59

Dnes jsem byla u doktorky, která dělá už dlouhá léta čínskou medicínu. Přítel k ni chodí už déle s pohybovým aparátem a pomohla mu. Tak jsem s ní řešila svůj problém a dělala mi akupunkturu a namíchá čínské bylinky do tabletek. Dají se pít i odvary, ale to je na mě moc silné. Má zkušenosti, že akupunktura zabírá a má na věc úplně jiný pohled než západní medicína. Nevím, jaký máš na to názor Ty, ale já tomu věřím. Mám pocit, že kde končí západní medicína, čínská teprve začíná. Kdybys měla chuť, tak se mrkni na čínská medicína mudr.Helena Pražáková. Je fakt dobrá.Dnes mi dělala akupunkturu poprvé a teprve začnu brát tabletky, tak teprve uvidím. Ale myslím, že když člověk chce mimi, tak by toho měl vyzkoušet víc. Ten správný čas musí vždycky přijít, věřím tomu.

Aila 13. květen 2016, 17:00

A ordinuje v Hradci na Slezském, na poliklinice.

SlimPCO 13. květen 2016, 18:54

A jak dlouhou ma objednací lhůtu? Předpokládám, že pojišťovny její služby nehradí, kolik jsi jí tam nechala? A za jak dlouho by se měl dostavit nějaký výsledek? A na co vše by to mělo zabrat? Podle jména je to češka?

Aila 14. květen 2016, 10:45

Mrkni se na tenhle odkaz http://www.cinskamedicina-hk.cz/co-lecime, tam je vše, co by Tě zajímalo. Vím, že ji posílá pacientky i jeden doktor z CAR, třeba s endometriozou a před IVF. Je to úplně jiný pohled na lidské tělo. Řekla mi, že buď jsou to holky, co mají problémy s nadváhou nebo jako my, hubené, clekem bez příznaků a že je problém v játrech. Stagnující energie v játrech. Tak mi napíchala pár jehliček, aby se ty bloky odstranily. Říkala, že s tím PCO má zkušenost a že i jde upravit sliznice. Mě fascinuje to propojení s celým tělem. Řeší příznaky a ne důsledky. Jinak vstupní prohlídka byla 900 a teď každá kontrola, která je jednou za měsíc je 300. Jinak má přípravky, které stojí krabička 300kč a anebo Ti namíchá přímo směs a to je trochu dražší. Asi kolem 600, myslím. Je to Češka, je to doktorka anestezioložka a už dost let se zabývá právě čínskou medicínou. Studovala i v Číně. My k ní chodíme celá rodina. I moji rodiče. Když jsem měla v zimě kašel, tak jsem vyzkoušela úplně všechny sirupy z lékárny a nic. Ona mi dala jedny tabletky, jen bylinné! a zabralo to asi za dva dny. Já myslím, že je fakt dobrá. Mrkni se na její stránky, je to tam všechno. A taky se můžeš kouknout na patentnimedicina.cz To je taky stránka doktora, který se zabývá čínskou medicínou až mraky let. A tam je spoutu zajímavých informací. Objednací dobu má tak asi 3-4 týdny. Má dost naboucháno. Pojišťovna to nehradí.Říkala, že při pití odvarů je to tak 3 měsíce. Ale měla tam paní na akupunkturu asi dvakrát a pak ji volala, že je těhotná. Ale určitě to je individuální. Chce po mě, abych si měřila bazální teplotu, aby viděla křivku a pak podle toho mohla ty bylinky namíchat a upravit. Takže já do toho jednoznačně jdu. Už jen ze zvědavosti, která medicína zabere :-)

Jeni 16. květen 2016, 09:51

Ahojky, mě zjistili PCO asi před dvěma rokama, půl roku jsem neměla MS a pak s přestávkama skoro měsí v kuse, vždy to vyvolal styk, když mi to oznámil,psychicky jsem sesypala, taky jsem si říkala, pročjá, když to ikdo jiný nemá v rodině, jak kdbych už toho tak neměla dost, kromě té MS jsem neměla žádné příznaky, mám ještě jiný syndrom, který mi způsoboval nadváhu už od dětství, takže si nikdo ničeho nevšiml.
Doktor chtěl operaci ale já odmítla, nevím jestli to bylo dobře nebo ne ale mé jediné nynější příznaky jsou u MS (35-40 dní a trvají asi 7-9 dní)a nežádoucí chloupky..Tedy ještě ta nadváha ale ta je u mě způsobena i nečím jiným...Jediné z čeho mám strach je, že teď děti nechci, bude mi 23 a děti jsem chtěla ž o dost později (jsem z 6ti dětí a nejmladšímu je 5 tak doufám, že pohopíte že na vlastní to ještě nevidím), jenže v pozdějším věku u se mi to nemusí povést vůbec..

SlimPCO 17. květen 2016, 11:48

A co Ti Ailo dělala na té vstupní prohlídce? Jde mi o to, jestli je to jen takové popovídání nebo i nějaké dokazatelné výsledky (UZV, krev,...). Já jsem realista a myslim si, že takovéhle záležitosti pomůžou v případech, kde to mají páry "v hlavě", že to je jako placebo které jim pomůže. Nikoho ale samozřejmě neodsuzuju a taky neříkám, že bych to nikdy nevyzkoušela... Takže do Sanusu už nepůjdeš? A jestli tam půjdeš, tak jak poznáš, co zabralo? ;)

Aila 17. květen 2016, 16:19

Vstupní prohlídka je jiná než u normálního doktora. Krev ani UTZ nedělá. Zeptá se na všechny potíže, které máš a změří tep a prohlídne jazyk. Je to nesrovnatelně jiné. Já zase těmhle věcem věřím. Vyladí celý organismus, jako celek. Ale samozřejmě to nikomu nenutím. Jen jako tip, co se dá třeba zkusit. Dnes mi přišli tabletky, tak je začínám brát a měřím si bazální teplotu. Do Sanusu zatím půjdu a uvidím. Mám už koupené injekce, tak je prostě použiju. S těmi tabletkami se to netluče, tak zkusím oboje. Ve výsledku je vlastně jedno, co zabere. Hlavně, když to zabere. Já mnohem víc věřím té čínské medicíně. Doktor mi řekl, že pokud příště uzraje jedno vajíčko, zkusíme inseminaci a pokud třeba dvě nebo tři, tak že půjdu na umělé. A to zatím s přítelem nechceme. Ale nikdy neříkej nikdy. Uvidíme, co bude. A myslím, že placebo to není určitě.

SlimPCO 19. květen 2016, 22:11

Tak mi pak hlavně napiš, jak se to na Tobě projevuje.... sama jsem zvědavá ;) Uvidíš jak na Tebe bude stimulace působit. Copak jsi dostala za léky? Menopur? Přesně tak, nikdy neříkej nikdy a obzvlášť v tomhle odvětví.... :/

Aila 6. červen 2016, 18:17

Ahoj SlimPCO, tak jsem dnes byla na kontrole v Sanusu. A mám správnou výšku sliznice a jedno zralé vajíčko.Brala jsem ty tablety, dostala jsem přesně menstruaci a pak jsem si píchala Menopur 75, 6 injekcí. Takže ať už zabrala jedno nebo druhé nebo možná i kombinace, tak jsem ráda. Ve středu jdeme na inseminaci, tak pevně věřím, že to vyjde. A co vy, jak pokračujete? Jo a dnes si ještě musím píchnout pregnyl a pak brát Utrogestan. To moc ráda nejsem, ten jsem brala při prvním těhotenství a bylo mi po něm dost blbě. Ale je fakt, že to mohlo být i tím těhotenstvím samotným.

SlimPCO 7. červen 2016, 08:34

Ahoj Ailo, tak to je super :) .... jen za Tebe doufám, že je to vajíčko a ne cysta (na UZV se to totiž nepozná)...jednou to u mě totiž taky vypadalo přesně takhle, nicméně po inseminaci se ukázalo, ji dělali úplně zbytečně, že to nebylo vajíčko, ale cysta :( kterou způsobil Clostilbegyt a který jsme se pak pracně zbavovali... Jinak k té inseminaci, nechci Ti nijak brát iluze, ale řekli Ti nebo sis nastudovala jaká je úspěšnost? Já jen, že píšeš, že pevně věříš, že to vyjde - tak abys případný neúspěch ustála...Pregnyl je super, je to vlastně HcG, takže se mi po něm vždy trochu zvětší prsa :) a ten Utrogestan, mě teda nikdy nic nedělal (leda výtok,pže jsem chtěla jeho plný účinek a užívala jsem ho vaginálně), a to jsem ho měla možná už tak 6x, takže si myslím, že to bylo spíš těhotenstvím, ale uvidíš takovéhl věci jsou strašně individuání... Jinak já si teďka užívám normálního života :) ale už se mi to krátí :/ - 21.jdu na první injekci na zahájení druhého IVF...tak uvidíme, jak se to celé povede tentokrát...

SlimPCO 7. červen 2016, 08:36

Pak napiš jak jsi na tom... a klidně napiš i během toho 14denního čekání:) protože to je vždy dost psychicky náročné.... Budeš chodit do práce nebo zůstaneš doma?

Aila 7. červen 2016, 09:59

Verim tomu,protoze mi nic jineho nezbyva.Uvidime,jestli to klapne nebo ne.Ale aspon chvilku mam pocit nadeje a netrapim se.At uz to je cysta nebo vajicko.A kolik jsi mela toho pregnylu?Ja jenom vcera jednu injekci.A jak to je s tim IVF?To Ti odsajou vajicka a pak podle ceho urcuji termin?

Aila 7. červen 2016, 09:59

Budu normalne chodit do prace.Nikdo se me neptal.Tys byla doma?

SlimPCO 8. červen 2016, 09:24

Pregnylu si vždycky -ať už u IUI nebo v IVF- píchám 2 ampule (tj.10 000jednotek). U IVF jsou dávky léků mnohem vyšší, jsou i častější UZV a krevní kontroly obzvláště u PCO (rizikem IVF u PCO je totiž hyperstimulační syndrom!), účelem IVF je získat co nejvíce oocytů, ty se pak pod celkovou narkózou odsají, očistí a oplodní -buďto samovolně nebo si můžeš připlatit ICSI (to se vybraná spermie nastřelí přímo do oocytu)- no a pak se kultivují 2dny nebo si můžeš připlatit prodlouženou 5denní kultivaci a pak se embrya zavádějí zpět do dělohy... U IUI jsem nebyla doma, je to v podstatě jen "lepší pohlavní styk" ;) a po tom taky přeci nezůstáváš na nechopence ;) U IVF jsem ale zůstala doma hned po odsávání vajíček a vracela se až po tom 14denním čekání, zda se embryo chytilo....a ono se nechytilo.... No a jelikož jsme měli prodlouženou kultivaci, tak jsem měla krásné 3týdenní volno :)

aila 9. červen 2016, 07:53

Ahoj, tak už mám po. Zážitek to zrovna nebyl, ale aspoň mám konečně naději. Děkuju moc za vysvětlení. Je to vyčerpávající :-) A Ty jsi byla kolikrát na IUI? Ode dneška beru Utrogestan, tak doufám, že mi nebude špatně. Budu na Tebe myslet, aby se už tentokrát zadařilo!! Nikdy bych nevěřila, že když už mám syna, budu tohle řešit. A to mi to poprvé přišlo dlouhé, když jsem otěhotněla až 3.měsíc snažení :-)

SlimPCO 10. červen 2016, 08:27

Ahoj, stimulaci k IUI jsem měla celkem 5x, ale k inseminaci došlo jen jednou - nijak zle to na mě nepůsobilo, prostě jako normální gyn.vyšetření, vůbec nic jsem během zákroku necítila, celou dobu jsme si povídali a pak jsem se divila, že už je hotovo, že to bylo tak rychlé, tak se mě primář s úsměvem a pobaveným tónem zeptal, co jsem čekala a místo mě odpověděla sestra pobaveně že při plození potomka asi nějakou romatiku, takže jsme se všichni tři i parádně pobavili :D A ten Utroš bereš orálně nabo vaginálně? A říkala jsi jim to tam, že ti po něm nebylo dobře? Jsou i jiné preparáty, které fungují stejně (např. Crinone)... njn, ono se to tak někdy stává - sami gynekologové říkají, že těhotenství a porod je pro tělo tak zásadní věc, že to je takový restart a že se po něm může změnit cokoliv.... Taky Ti budu držet palce, aby se Ti zadařilo po IUI a nemuseli jste jít do IVF!! Máš ale velkou výhodu, že u Tebe PCO podle tvého popisu nepáchá tak velkou neplechu jako např u mě - že máš téměř pravidelnou menstruaci a že poprvé jsi tak snadno otěhotněla...

Aila 10. červen 2016, 10:42

Ahoj SlimPCO,rikala,ale doktor to tak neresil.Uz jsem si brala vcera a moc spatne mi neni,jen se mi silene mota hlava a jsem takova slaba.A taky me zacali strasne bolet prsa a jsou citlive na dotek.To asi je taky z toho,vid?A to Ti nezraly vajicka,ze jste to zkousely 5x a IUI jen jednou?Me totiz uplne sokovalo,kdyz mi doktor rekl,ze mam nejake PCO.V zivote jsem o tom neslysela a hlavne mi to nerekla ani moje doktorka.Tak treba nemam tak silnou formu,ale jen castecnou.Uz abych si mohla udelat test.Nejak to neubiha:-D

Aila 10. červen 2016, 10:43

A Utrogestan beru oralne,coz jsem vycetla ze je horsi.Ale doktor mi totak rekl.Predtim jsem si ho zavadela vaginalne.

SlimPCO 10. červen 2016, 11:11

Jj, ty prsa budou z toho, ten Pregnyl co sis píchala na uvolnění vajíčka je vlastně HcG, takže i proto je zbytečné si dělat test dříve než za těch 14dní, protože by mohl být falešně pozitivní. Divim se, že se po Tobě nechce, aby sis ho zaváděla vaginálně-tak má největší účinek... Jj, vajíčka nezrály, ale jelikož je u PCO IVF rizikové a jsem mladá a mám ještě čas, tak jsme se IVF snažili předejít a zkoušeli to znovu a trochu jinak, no nakonec jsme stejně ale uznali, že to nikam nevede a holt se do IVF budeme muset pustit... Jinak já o PCO taky nikdy předtím neslyšela a dokud jsme se nazačali snažit o mimčo, tak jsem si myslela jak jsem zdravá (kromě Sanusu totiž po doktorech vůbec nechodím)... Jo jo, na test si ještě počkáš ;) snaž se na to nemyslet, ikdyž to je lehce řekne - taky vždycky tuhle radu nenávidím ;) Hele a co ten Metformin? Dali ti ho?

aila 10. červen 2016, 17:24

Metformin mi nedali. Zapomněla jsem se zeptat. Beru jen ten Utr. 1-1-1, což mě teda ničí. Teď odpoledne jsem byla jako mátoha. Nedivím se Ti, že jsi na IVF nechtěla jít. Já pevně doufám, že nebudu muset. Moc si to nedovedu představit. A to jsi v narkoze, když Ti odsají vajíčko a i potom na aplikaci? Když Ti ho vrací zpátky?

SlimPCO 10. červen 2016, 18:07

Jj, odsávání je v narkóze, je to dost bolestivé, zaživa bych to nedala a ani se to tak u nás nedělá - na youtube jsem ale viděla video v AJ kde to dělali holčině při vědomí - nooo, mazec, chudinka... Nicméně popravdě když jsem se po narkóze probudila, tak ikdyž bych řekla, že mám vyšší práh bolesti a většinou se se vším poperu jako lev a nic na sobě nenechám znát tak mě natolik bolelo břicho, a když ani po 20minutách nepolevovalo tak jsem si nechala dát kapačku s něčím na bolest. Transfer se pak dělá při vědomí a je to v podstatě úplně stejné jako při IUI s tím rozdílem, že pak neležíš 20min ale 2hod.... ale na jiných klinikách ty 2hod nedodržují a jdeš domů taky hnedka....

aila 14. červen 2016, 18:24

Ahoj, no to je dost mazec. Ale když to jinak nejde, tak asi člověk vydrží všechno. Už se nám to krátí. už jen týden a budu si moct udělat test.A Ty už mas brzo taky termín, vid? To čekani je vždycky každý mesic hrozny a teď o to vic, když vím, ze je konečně naděje.

SlimPCO 15. červen 2016, 08:55

Ahoj, už jsi v půlce čekání, tak to už uteče rychle :) Hlavně zůstaň v klidu... A dej pak vědět, jak jsi dopadla... Drží palce! :) jj, v úterý jedu do Sanusu, ale transfer (pokud k němu vůbec dojde) bude počítám až tak na konci července - budu totiž mít dlouhý stimulační protokol... no uvidíme, vůbec se na to netěšim...

aila 15. červen 2016, 09:44

To se Ti nedivím...Podle toho, co jsi psala, to asi není úplně snadný a bezbolestný. Ale určitě se to jednou povede, přála bych Ti, aby zrovna teď. Po takové době už by sis to zasloužila :-)A já uvidím, jak to se mnou dopadne. Dám Ti určitě vědět. Napadlo mě, jestli bys mi nechtěla napsat raději do mailu. Pokud jo, tak Ti ho pak napíšu.

SlimPCO 15. červen 2016, 17:59

O to,že mě ten odběr bolel vůbec nejde, jde spíš o to,jak je to psychicky náročné.... Jj,po mailu by to asi bylo lepší, ať tady ostatním holkám nespamujeme :-) tak mi ho napiš a já ti odepíšu už na něj...

aila 15. červen 2016, 18:47

aila.pco@seznam.cz

Lucie 17. červen 2016, 08:39

Ahojte holky,tak já mám diagnostikovaný PCOS asi 3-4 roky,jsme zdravotní sestra,vůbec si z toho nic nedělejte.a nevěžte hlavu,vše mám svůj důvod a původ.Já když si tady čtu ty Vaše příspěvky tiše Vám závidím,těm,kteří mají MS po 60 dnech.Já mám MS každých 15-21 dní a mám PCO,ale světe div se upravila jsem jídlo,přešla na bezlepkovou stravu,jím 5-6 denně,každé 2-3 hodiny a 7 kg dole po 3 týdnech,jo teda ještě jsem si pořídila orbitrek a jde to holky.Ono stačí udělat něco se svým životním stylem a bude vše jak má být ,no a pokud to nepůjde vždy jsou tady možnosti a metody,které Vám k miminku pomohou....

Mel 13. červenec 2016, 12:18

Ahoj, po přečtení celé diskuze jsem se rozhodla také napsat svuj pribeh. HA jsem zacala brat v 18 letech a vubec jsem netusila do ceho se to poustim. V 21 letech jsem ji vysadila, kvuli nedostatku libida a hlavne kvuli tomu, ze jsem se dozvedela, ceho vseho je schopna.
MS jsem mivala nepravidelne, vetsinou do dvou mesicu se ale dostavila. O chloupcich na rukou, zadech, brise se nemá cenu ani zminovat :(
Vse prislo v den 24. narozenin, kdy me muj gynekolog rekl, ze mam v brise 10cm cystu a poslal me na laparoskopii. Operace se zkomplikovala. Pri zasahu me praskla ceva v brise, ktera zpusobila krvaceni, a ktomu mi byl odebran jeden vajecnik. V nemocnici me vsichni uklidnovali, ze jeden vajecnik na otehotneni bohate staci, ze prebere funkci za oba. Hned jak jsem vylezla z nemocnice jsem vymnenila sveho gynekologa, protoze od nej to byl naprosty nezajem, nechtel mi udelat ani kontrolu po mesici od operace. Takze jsem se obratila na jineho a ten me oznamil, ze sice jeden vajecnik mi zustal, ale trpim PCOS, coz mi v te nemocnici asi zapomneli rict.. PCOS mi potvrdilo i odebrani krve. Po domluve s novym gynekologem jsme nasadili nizkohormonalni antikoncepci na urovnani cyklu. Je to proti me vuli, ale nechci znovu podstoupit, to co jsem zazila. Ted jsem ve fazi, kdy HA dobiram posledni plato a chtela bych se pokusit o dite. Je to rok od operace. Ovulace u me take neprobihala. Pred nasazenim HA jsem Zkousela uzit closilbegyt a na to muj vajecnik zareagoval a vajicko jedno dozralo. ¨
Doplnila bych to tim, ze krome nepravidelne menstruace a chlupu vsude, kam se podivam, jsem zadne jine problemy nemela.
Jsem aktivne sportovkyne. Delám lektorku a o zdravou stravu se take zajimam. Kazdopadne ted jsem ve fazi, kdy se snazim o tehle nemoci, co nejvic nastudovat a zachranit, vse co se jeste da. Doktorum, uz neverim. Budu se snazit to lecit alternativni metodou.
PS: Pro vsechny, ktere mate PCOS. Budte radi, ze mate dva vajecniky, mate vetsi sanci nez ja s jednim a NEVZDAME SE ;-)

terezie 27. červenec 2016, 20:23

Zdravím všechny :-)
Po přečtení celé diskuze mi jde hlava kolem :-(
Bude mi 25 let, vysadila jsem HA před rokem, od té doby žádná menstruace a na gyndě mi zjistili PCOS. Mé příznaky začaly cca po půl roce od vysazení HA - hrozná pleť, napuchání prstů, chloupky nad rtem, přibrala jsem, ale tomu dávám vinu sama sobě. Po zjištění PCOS jsem začala pít detoxikační čaje a čaje na akné a zašla si k apatykáři a ten mi dal troje bylinné kapky. Pleť už se mi zlepšila tak o 80%. No a mezitím jsem šla na krev a výsledky - poblázněné hormony. A gynekoložka mi nasadila hormonální léčbu- což nejsem nadšená. Dala mi kombinaci Estrofem a Utrogestan, mám to brát 4 měsíce s tím, že mi to nakopne vaječníky, budu mít menstruaci a že se jako pak uvidí za ty 4 měsíce co a jak a jestli se ty cysty zmenšily nebo co. No jako připadám si spíš jak pokusný králík.
Ale mé dilema je spíš takové: já jsem pro tu alternativní medicínu a kor když už jsem začala brát ty bylinky od apatykáře. Stravu jsem taky už upravila, jsou to zatím 3 týdny, takže změny jen u té pleti. Ale nevím co dělat, jestli se na ty hormony vykašlat a být jen na "bylinné léčbě" a nebo jít do těch hormonů.
Říkám si, že cpát do sebe hormony a po 4 měsících co? Zase to bude stejné? Ale zase když budu jen na přírodní léčbě tak mám strach jestli na ty cysty nejsou krátké abych pak v budoucnu mohla mít děti.
Můžete mi prosím poradit a říct vaše názory? Jestli opravdu jen ta přírodní cesta k uzdravení stačí?
Děkuji moc, už jsem z toho zoufalá :-(
T

Lenny 27. červenec 2016, 21:57

Ahoj Terezie. Já jsem po vysazení antikoncepce byla také bez menstruace, byl mi stejně jako tobě předepsán Estrofem, pouze Estrofem bez Utrogestanu v 2. části cyklu - ale nesnesla jsem ho, měla jsem po něm strašnou pleť, takový typ mokvavého akné, do toho jsem byla unavená a zavodněná, připadala jsem si jako slon a chytala depku...když jsem ho svévolně vysadila (už jsem nemohla vydržet, jak mi zamával s pletí a stejně jsem byla bez menstruace), tak mě doktorka seřvala - změnila jsem ji a můj nový gynekolog mě ujistil, že takhle se to neléčí. Napsal mi antikoncepci - ta mě hodila zase do parády a řekl mi, že je nejlepší ji brát stále a řešit to až před otěhotněním (viz příspěvky před). Mně to nedalo, chtěla jsem se od ní vyčistit, nakopnout svůj cyklus přirozeně...a tak jsem ji vysadila, s pletí problém nebyl, trápilo mě ale padání vlasů, které po nějaké době také ustalo (asi za 1/2 nebo 3/4 roku) - MS nebyla, začala jsem užívat Sarapis mensis, laktobacily, vysadila lepek, na doporučení Crish zde v diskusi jsem zkoušela nízkosacharidovou dietu - MS se pak objevila, jakoby "ob cyklus" pak po 42 dnech, ovulace byla vždy po 25 - 30 dnech - naučila jsem se symptotermální metodu. Nejkratší cyklus jsem měla 36 dní, níž jsem to nestáhla :) Pak jsem vyzkoušela na doporučení mamky Wobenzym, měla jsem záněty v krku - nebo nějakou autoimunní reakci, takové puchýřky...a hle, po 2 měsících mi doktor řekl, že mám poloviční nález cyst, za další dva měsíce jsem měla pozitivní tt. Dnes nosím pod svým srdcem malého klučíka.

terezie 28. červenec 2016, 15:38

Ahoj Lenny,, děkuji moc za reakci. Tím to jsi rozřešila moje dilema. Kašlu na hormony, stejně je to svinstvo, které ti pomůže jen po dobu kdy to bereš a po vysazení je tělo zase zmatené a jde to tak pořád dokola. Antikoncepci mi taky nabídla- Diana či co, že na půl roku a že mi to zlepší pleť - děkuji nechci, pleť se mi zlepšila po dvou týdenním pití detoxikačního čaje a užívání bylinných kapek od apatykáře. Já tomu nechám čas a přírodní léčbu a pak uvidím. No už teď vím, že když půjdu za půl roku na kontrolu tak mě taky seřve- je to stará zarputilá ženská, ale asi ji stejně taky změním.
Každopádně moc děkuji za tipy co užívat případně a hlavně gratuluji k chlapečkovi. Vidím, že nic není nemožné. Zůstávám pozitivní :-)

Lenny 31. červenec 2016, 21:30

Ano, však to vyzkoušej, hormony můžeš nasadit vždycky. Držím palce, to bude dobré! Dám pak vědět, jak funguju s menstruací po porodu. Doktor mi říkal, že je možné, že PCO porodem zmizí...kéž by!!!

Lenny 31. červenec 2016, 21:41

A ještě jeden tip - nech si u obvoďačky udělat rozbor krve, ať víš, na čem jsi - dlouhodobé užívání antikoncepce mění výstelku střeva a později může docházet ke zhoršenému vstřebávání základních minerálů v těle. Já měla málo vitamínu D, ačkoliv jsem pořád na sluníčku. Celoročně užívám Vigantol. Mrkni na PCO a vitamín D.

Miquelle 23. srpen 2016, 03:08

Evule, dala bys mi kontakt na tu paní, co v Brně praktikuje Dornovu metodu, když jsi s ní byla tak spokojená? Děkuji.
M.

Anna 31. srpen 2016, 19:16

Zdravým vás všechni
Mám stejni problém mám PCO prosila bich vás jestli neznáte nakou metodu ja otěhot už skoro dva roki se snažím a porad nic Prosím vás o nakou radu co pomaha .

SlimPCO 1. září 2016, 12:38

Ahoj Anno,
mně se podařilo otěhotnět díky druhému IVF. Předpokládám, že když víš, že máš PCO tak už jsi prošla nějakými vyšetřeními, udivuje mě tedy, že Tě tvá gynekoložka po dvou letech snažení ještě neposlala nikam do CAR.

Anna 1. září 2016, 13:13

Slim PCO
Ahoj mám docela trosku složitější případ stim visetrenim jestli biste bila takova laskava a napsala bich vam to radši na vás email nebo někde kde bisme si mohli otom něco říct a poradit Este jednou děkuji za odpověď

SlimPCO 1. září 2016, 19:30

Myslím, že uděláš nejlíp když se poradíš se svým gynekologem.

test 22. leden 2017, 21:51

test

dr.midnight 4. červenec 2017, 16:51

Jmenuji se Whitney. Žiji na Novém Zélandu a jsem se vzal za osm let bez toho, abych si uvědomil nebo oteplil, dokud se problém nevyřešil v mém domě. Byl jsem vážně znepokojen a obtěžoval, protože nechci svého manžela ztratit jiné ženě. Já jsem šla do nemocnice, doktor mi řekl, že nemůžu otěhotnět znovu Myslel jsem, že jsem ztratil svého manžela a mého manželství already.i Rozhodl se prozkoumat internet forupdates na zdravém životě a narazil jsem na příběh o ženě, která Dr. Půlnoc jí pomohla představit si dítě. Rozhodl jsem se, že to zkusím proto, že to byl můj největší problém v životě. Kontaktoval jsem Dr.midnight e-mailem a řekl mu můj problém a ujistil mě, že mi pomůže, řekl mi, co dělat, co jsem udělal a teď jsem Matku dvojčat, které jsem porodila 10. února 2017. Slova nebudou stačit, aby vysvětlili, co tento muž udělal pro mě. Vím, že je někdo ve stejném stavu a máte pocit, že neexistuje žádný způsob. Naléhavě vás vyzývám, abyste se obrátili na Dr.midnight a teď jsem porodila dvojčata. A můj manžel mě teď miluje víc než dříve. Pokud potřebujete otěhotnět, kontaktujte jej na tomto e-mailu: dr.midnight5@gmail.com nebo jej můžete kontaktovat na telefonu +2347037137208,

E-mail nebude nikde zveřejněn. Slouží pouze k upozornění v případě odpovědi na Váš komentář.