Dárkové sady koření

Sípání

sípot

Sípání je většinou příznakem u onemocnění horních cest dýchacích, kdy jejich zúžení, které je způsobeno hlenem a zduřením sliznic, způsobí změnu průchodu vzduchu. Tím vznikají různé zvukové fenomény jako je pískání, hvízdání.

Sípání také souvisí ze záněty a nádory na hlasivkách nebo s chronickým přetěžováním hlasivek.

Pokud je sípání přítomno delší dobu nebo má pacient obavy, měl by vyhledat lékaře.

Nemoci spojené s tímto příznakem:

Diskuze

lenka 25. duben 2013, 21:48

dobrý den,již týden jsem nachlazená,mám problém vykašlat a vysmrkat hleny,při dýchání je slyet jakoby zavrzání a cítím to uvnitř jako takové zachvění..nevím co s tím ,dokor mi řel že nic neslyší.moc děkuji

virtualninemocnice.cz 25. duben 2013, 22:34

Dobrý den,
toto vrzání je často přenesené z horních dýchacích cest, a přestože zní kolikrát hrozivě, není až tak závažné. Nachlazení je ale třeba řešit klasickou léčbou - odpočívat, tekutiny, snižovat horečku, vitamíny atd.
Je dobře, že jste se nechala vyšetřit. Pokud jde pouze o nachlazení a ne o nic vážnějšího, doufáme, že budete brzy zase jako rybička.
Na vykašlávání jsou dobré sirupy ze skupiny expektorans - bromhexin atd.
Mějte se krásně a ať je vám brzy lépe, Vaše VN.cz

lenka 26. duben 2013, 16:28

moc děkui,dovolím si otravovat ještě jednou otázkou..při kašlání mi z ničeho nic začlo bolet v leém podbřišku,taková tupá bolest,ted to bolí i jen za chuze i když si n to máčnu....je to umorné to zvládat kord když musm chodit do práce(prodavačka),nevíteo co muže jít?

virtualninemocnice.cz 28. duben 2013, 19:59

Dobrý den,
pravděpodobně jste si namohla břišní svaly kašlem. Pokud máte ale i jiné příznaky - teploty, potíže při močení, třesavky, zajděte si ještě k lékaři, aby vyloučil případný zánět močových cest.
Vaše Virtuální nemocnice.cz

Lucie 24. leden 2015, 19:58

Dobrý den, prosím vás také o radu....před 3týdny jsem prodělala zánět nosohltanu a hltanu, při kterém jsem přišla téměř o hlas, brala jsem Amoksiklav atb na týden, nemoc ustoupila, hlas se však nevrátil.....šla jsem minulý týden na ORL a doktorka mi řekla, že hlasivky jsou nateklé a ohraničené, že je to zánět hrtanu, že si mám koupit Mucosolvan a calciové tablety...při mé odpovědi, že vím, že je tam zánět, ale že trvá už dlouho a calciové tablety nezabírají, mě beztak jinak nepomohla. Ted, od včera se mi zdá, že se hlas nepatrně zlepšuje, pokud mluvím středně hlasitě je to ok nebo místami s chrapotem, ale pokud chci mluvit nahlas, nebo zavolat, zakřičet....když to prostě tahám z hlasivek, je to jak kdybych pomalu nebyla slyšet :(, pediatr mého syna mi doporučil vyzkoušet ještě Bioparox, používám druhým dnem a zatím tak nějak bez výsledku. Také mi u té příležitosti prohmatal krční uzliny a říkal, že je mám zvětšené...nebolí mě.Na krvi jsem po dobrání ATB byla a sedimentaci mám mírně zvýšenou, měla jsem jí 12, ale prý je to v pořádku....stále piju zázvorové, šalvějové apd. čaje, dopuju se Vironalem a jsem už z toho zoufalá a unavená....je mi 37 let a jsem přestávající kuřák...na netu na mě všude vyskakuje rakovina hrtanu a hlasivek....myslíte, že by to bylo možné, že bych jí měla i při takové sedimentaci? Mám opravdu strach :-(

E-mail nebude nikde zveřejněn. Slouží pouze k upozornění v případě odpovědi na Váš komentář.