Dárkové sady koření

Svědění kůže

prurigo

Svědění je velmi nepříjemným příznakem a pacienti se mnohdy shodují, že je horší než bolest. Příčinami může být chemické (pracím práškem, nevymytým šampónem, některými vlasovými přípravky, potem) nebo mechanické (těsné nebo na některých místech více se otírající oblečení) dráždění, alergická reakce například na šperky nebo doplňky oblečení, parfémy, krémy.

Svědění může mít mnoho příčin – z těch kožních jsou to houbové infekce (mykózy), roztoči (například demodex), bakterie, viry (plané neštovice) nebo parazité (svrab – zákožka svrabová). Může se také jednat o alergickou příčinu – při kopřivce nebo atopickém ekzému.

Svědění kůže může být ale i příznakem onemocnění některých vnitřních orgánů . Objevuje se při selhávání ledvin nebo při žlučníkových kamenech – ty, pokud se dostanou do žlučovodu a ucpou ho, vytvoří tzv. obstrukční ikterus – žloutenku, která je způsobena poruchou odtoku žluči.

Svědění je možné mírnit některými léky, proto by měl pacient vyhledat lékaře. Do škrábanců by si mohl snadno zanést infekci a své potíže ještě více zhoršit.

Diskuze

korela 8. květen 2013, 17:01

Manžel chodí na chemoterapie,má vývod pokem a vždy po ni svědí celé tělo.Děkuji Švábová

virtualninemocnice.cz 8. květen 2013, 17:19

Dobrý den,
může se jednat o alergickou reakci. Konzultovali jste to s jeho ošetřujícím lékařem? Existuje mnoho mastiček i léků, které by svědění ulevily.
Hezký den, Vaše Virtuální nemocnice.cz

Jarmila 7. říjen 2013, 13:28

Dobrý den Na nic se neléčím. Jsem 1 rok po operaci žlučníku. Věk 59let.Před 3 týdny jsem začala pociťovat svědění pod kůží na jednom místě a to v lev.podpaždí. Z tohoto místa cítím, jak se posouvá svědění dál po těle. V souč.době je svědění u lokte, lev.ňadra a na lev.straně zad. Můžete mi, prosím, dát odborou radu, co s tím? Děkuji. J.M.

Vladimir 29. říjen 2013, 12:10

Dobrý den.Před 3týdný se mi objevili svědivé malé pupínký v rozkroku na stehnech.Při návštěvě kož. lékaře jsem dostal na tento problem mast-neúčiná.Svědivé pupinky se nakonec rozšířily na břicho podpaží,pod kolena.Nejvíce to svědí při spaní v noci.Další 2návštěvy 1 Xyzal a Dithiaden-neúčiné 2 Mast+Neurol-neúčiné.Prosím o odbornou radu. Vřele děkuji.

Tomas 8. listopad 2013, 10:47

Dobrý den. Obracím se na Vás s žádostí o pomoc. Přibližně před rokem se u mě objevil akutní záchvat lupénky. (od prvního ložiska po postižení cca 80%těla uběhly necelý měsíc) Po dalších 3 měsících se skončil na kožní klinice na Bulovce, zde jsem ležel 2 týdny. Před půl rokem jsem se dostal na studii biologické léčby. Téměř všechna ložiska zmizela, jen ve vlasech se stále drží. A ten horší problém. Silné svědění celého těla při fyzické námaze či stresu. Vyzkoušel jsem již různá antihistaminika ale stále bez účinku. Prosto se na Vás obracím s žádostí o radu jak si mám počínat. Předem děkuji za odpověď. S pozdravem Tomáš.

miluse 9. únor 2018, 10:31

Prosím,jsem 4měsíce po chemoterapii limfom u osrdečniku,zdárně.od té doby 3× virózu + 3×antibiotika.14dní svědi kůže ,nejdříve břicho a poté pod prsy až kolem celého pasu.Při kontrole na hematilogii Dr.Klener,též zjistil dle rozbor krve nízká imunita.Byla mi aplikována infuze.Prosím,radu jak léčit tutu záležitost.Děkují s pozdravem.Miluse.

E-mail nebude nikde zveřejněn. Slouží pouze k upozornění v případě odpovědi na Váš komentář.